Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2032 ggr
silverfiisk
9

Tatueringar för minderåriga

Jag har sett att det är många minderåriga här som vill tatuera sig, och jag tycker som många andra att man ska vänta tills man har åldern inne. Jag tänkte därför tipsa er om temporära tatueringar. Det finns hur många olika motiv som helst! Tillfälliga tatueringar är jättebra, gillar man dom inte så går dom lätt att ta bort. Ni som är minderåriga kan prova sådana tills ni har åldern inne för att göra riktiga tatueringar:) På http://www.faketattoos.se finns det jätte mycket olika fina motiv, och hittar man inget som man gillar så kan man designa egna.

fuzzie
3

Dom var ju faktiskt fina, så jätte bra tips för minderåriga! 😃 

Men även till dom som inte är helt säker på vad dom vill ha och var på kroppen. För då är de ju bara att använda en fake och känna efter. 😉

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[Tilde]
0

Vingarna på hälen var ju jättesnygg! 😮 Hur är det att tatuera på riktigt? Området vid hälen alltså… (ursäkta för lite OT).

[Olärd]
1

Detta är min privata åsikt men skulle det inte kännas rätt nedrigt att flasha runt med en tatuering som minderårig som en dag var försvunnen och när man ska erkänna att den va fejk så kommer ju alla bara minnas dessa låtsats tatueringar man hade när man var liten - dvs man skulle nog hamna i social onåd. Barn/tonåringar är ju inte speciellt snälla mot varann i skolmiljöer.

Babydino
0

Nu ska jag erkänna att jag är snart 17 och jag skriver här på sidan för spåna. Jag kommer inte tatuera mig tills jag vet säkert vad jag vill. Därför hör jag lite på sidan om tips och råd så jag kan förbereda mig med idéer osv tills dagen jag kommer att tatuera mig kommer.

[Olärd]
2

#4 förhastade slutsatser är aldrig bra så att just spåna som du gör är ett bra sätt att hänga här :)

silverfiisk
2

#3 jag förstår hur du tänker, men man måste ju inte visa den för alla man känner. Temporära tatueringar är jättebra om man till exempel vill ha en tatuering men är osäker på vad eller var :)

Babydino
1

#6 ja, så slipper såna som jag att skriva med bläck över hela kroppen för att se hur det blir. Haha.