Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 816 ggr
[Cassaranda]
0

Töjning storlekar

Halloj! I mitt ena öra har det gått bra att töja, har nu 6mm där. Mitt andra öra var däremot svårare. Har lyckats komma upp i 3mm men sedan när jag ska ha i 4mm så går det inte, det tar tvärstopp. Får inte ens i den en bit så den kan sitta kvar så ett tag. Det verkar omöjligt. Jag tänkte höra med er om ni vet någonstans jag kan hitta en spiral eller liknande som är ca 3,5mm? Tacksam för svar.

fuzzie
0

De du kan göra annars är att massera ofta på de örat som är svårtöjt för att få upp blodcirkulationen. Då blir örat lite mer "avslappnat" och oftast lättare att töja upp. 

Du kan även försöka töja upp örat när du precis har klivit ur duschen för då är örat varmt och spänstigt. Du kan även då massera lite innan du stoppar i spiral/taper så kanske de går lättare. 

Lycka till iallafall! 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[Cassaranda]
0

Jag har prövat det med och då gick det lättare att sätta i smycket men sedan när örat blir kallt igen så börjar det blöda för att det är för tajt..

Nymphadora
0

Jag använde halvstorlekar hela vägen upp till 10 mm. Så mycket skönare och mindre risk för blow-outs. Jag köpte mina online (t.ex. via Crazy Factory, Barbarella eller Piercing.nu) eller hos PunktShop.