Zoi tattoo
Jag mailade Zoi tattoo och frågade lite om priser, kö och berättade om min tatuering - visade bild på min design. Fick ett jättekort svar om att jag borde ringa till dem och boka tid för konsultation. Tycker inte det är ett så bra intryck att bara svara så… Visst att de kanske har mycket att göra, men jag är ju en potentiell kund med frågor. Lämna inte ut en e-mailadress om ni inte vill att folk mailar. 🤔
(Anledningen till att jag inte ringde var att jag bor i Danmark, så det blir ju svindyrt att ringa…)
Men i alla fall så undrar jag om det kostar pengar med en konsultation?
Jag antar att det går lika bra att gå dit för att boka tid i så fall.
usch va otrevligt jag bokade båda mina tider via fb :O Fast den tatuerings studion här är väldigt liten.
#1 Ja det kändes ju inte så kul att inte få svar på en enda fråga. 🤦♂️ Kollar nog runt efter andra studios…
Det är väldigt få seriösa tatueringsstudior som bokar in tid utan att ha träffat och pratat med personen. De måste se ytan där du vill ha tabuleringen, se motivet irl, estimera storlek, ha diskussion om allt runtomkring etc. Det går inte via mail. Så de menar inte att vara otrevliga. Det är snarare ett tecken på att de är en seriös studio. Sen kan en ju vara trevlig i tonen ändå förstås.
Jag hade mejlkontakt med dom. De ville inte boka in någon tid utan ett personligt möte. Och det kan jag förstå.
En sådan sak hade fått mig att gå till någon annan istället. Vill de inte kommunicera så för det vara. Jag snackar telefon hela dagarna på jobb så rent privat försöker jag minimera och undvika telefoner överhuvudtaget.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
#3 Nej såklart! Det frågade jag heller inte om. Jag ville ha ett ungefärlig pris på en sådan tatuering, samt frågade hur långa köer de har. Det tycker jag i alla fall att man kan svara på. 🤔
#4 Som sagt ville jag inte boka någon tid, utan ville bara ha svar på några frågor.
#5 Ja det var ju väldigt konstigt att inte kunna ge något svar. Då kan man väl i alla fall skriva att "jag tror det är såhär, men det är lättare att se/veta om du kommer förbi studion", eller liknande. Ett dåligt svar är bättre än inget alls. 😐
Jag tycker man absolut bör kunna sköta den första kontakten via mail. Speciellt eftersom att TS bor i Danmark, och kanske inte far till Malmö stup i kvarten.
När jag tatuerade min arm så skötte jag kontakten via mail, just eftersom att jag inte hade möjlighet att komma dit. Skickade förslag på vad jag ville ha, bilder på min arm och sådant. Det gick utan problem för honom, men alla tatuerare är ju olika. Tycker dock absolut att man borde kunna få ett trevligare/vettigare svar.
Lycka till ändå! (Håller lite utkik i dina trådar eftersom att jag nyss flyttat till Malmö och funderar lite på tatuerare här 🙂)
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Jag fortsätter att rekommendera Immovable och Santeria, båda ligger på Östra Förstadsgatan, mellan Slussplan och Big Bowl.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
#8 Ska absolut kolla upp, tack! 🙂 Ingen aning om var det ligger, men det är nog bara att googla! haha
#7 Tack, jag håller med dig! Lite kontakt bör man ju ha via mail innan man träffas. Istället för att direkt påpeka att man bör komma dit eller boka ett möte.
Kul! :) Hoppas vi båda lyckas hitta studios vi tycker om!
Jag tror jag besöker de två som Leon1973 tipsade om i helgen eller nästa vecka. 👍

Dottern och jag tatuerade oss i London i september och då hade vi mailkontakt med tatueraren. Vi frågade vad han tog för en tatuering och vi fick ca-priser. Han föredrar personlig kontakt - men när han fick reda på att vi bor i Sverige var det ok att ta alla frågor via mail. Han ville se motivet och ha reda på var vi skulle ha tatueringarna innan han bokade in en tid.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
#11 Det är så det ska vara, tycker jag! Såklart kan de inte veta exakta priser över mail, men jag visade bild, beskrev storleken samt var jag ville ha tatueringen.. så något ungefärligt pris kunde de ju kommit fram till i alla fall. 🤔

Mina tatueringar skulle enligt kostnadsförslaget kosta £170 men jag betalade £150. Min dotters tatueringar skulle kosta £100 och det var det hon betalade. Vi växlade extra så att vi hade pengar - om det skulle bli något dyrare.
Tatueraren ändrade font på min ena tatuering - jag hade valt en enkel - men han tyckte den var för enkel och sedan blev texten lite större än jag räknat med - men det blev ändå billigare än kostnadsförslaget. Vet inte om han sänkte priset för att vi lärde honom några svenska ord =O)
Hoppas du hittar en tatuerare du är nöjd med - det ska kännas rätt. Helt klart åker vi till Paddington i London om det blir fler tatueringar - vi är supernöjda.
Lycka till med tatuerandet =O)
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
#13 Åh men vad kul! Låter som en trevlig upplevelse också, men "svensklektioner" osv. 😃
Tack så mycket! Jag ska absolut gå på magkänsla och försöka hitta någon som känns helt rätt för mig.
Berättade du att du inte bor i sverige?
#15 Tror jag skrev "Anledningen till att jag mailar är att jag är bosatt i Danmark". Men oavsett borde de ha förstått. Jag kunde ju ha haft telefonfobi eller liknande också. 😛