Vad hade ni gjort?
Jag har lite beslutsångest över vad jag ska göra med mina öron ;) i det högra örat har jag 5 st lobes, och i vänstra 1 lobe (heter de så?) och en helix :) i högra örat tänkte jag ev. tatuera något "där uppe". Men vänstra, vad gör man? Hade en idé om att ha 5 hål i vänstra med, fast mer mellanrum mellan hålen så att det högst upp blir typ en helix längst upp på örat, men vet inte? Har ni några tips? Kan tillägga att jag har en medusa :)
Ingen med tips? :(
Är lite i samma sits faktiskt. 4 lobes på ena och 1 lobe och 1 helix på andra. Jag funderar på att göra ett par till lobes, sen kanske man gör en conch eller tragus. Känns så tomt med bara en lobe och en helix i ena örat…
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Ja men visst gör det de! Känns jätte tomt, är alltid det örat jag "visar" me.
Ja, känns jättetomt! Tror minsann jag får börja med en lobe till, så känns det mindre tomt.. :P
\m/
Känns som en idé ju ;) funderar på att sätta en mellan helixen och loben.. Men vet inte ;)
En conch kanske?
\m/
Känns inte det väldigt svårläkt? Kanske inte värre än vanlig?
6-12 månader brukar läktiden ligga på för brosk.
\m/
Conch tycker jag är enklare än helix att läka. En helix ligger man alltid på om man sover på det örat, medans en conch ju är "inbäddat" i örat och massa brosk och därför mer svåråtkomligt. Brosk tar ju alltid längre tid än lobes, men för mig så har mina conch varit enklare än de helix jag har 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Tack för svaren! :) då har jag lite koll då! :) får se vad det blir, piercaren kanske har några tips :D
Kan tillägga att jag för lite mer än en månad sedan gjorde en conch! :)