Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1329 ggr
AnotherLova
0

Övertyga?

Hur övertygade ni era föräldrar om att få ta piercing? Vart på kroppen tog ni eran piercing? Hur lång tid tog det för er att övertyga era föräldrar? :)

soetisen
0

Tjatade. Hade tjatat om diverse olika piercingar kanske 2-3 år, sen helt plötsligt så tillät de mig att pierca kinderna. Minns inte riktigt hur länge jag hade tjatat om just kinderna, men kanske ett halvår.

- Medarbetare på studier.ifokus

[rumelle]
3

Jag tjatade i tio år utan att lyckas, sen var jag tillräckligt gammal för att göra det utan deras tillåtelse. :P

Lenaha
1

För min del funkade det med att läsa på om piercingstudions hygienrutiner och autoklav( steriliseringsmaskin) eftersom mammas argument till att jag inte skulle få pierca mig var infektionsriskerna!

AnotherLova
0

Min mamma tycker inte att jag ska ta hål i naveln förens jag är femton men grejen är att hon inte har en anledning till det. Vad kan jag säga för att få henne att låta mej ta den tidigare??????

Ps. Jag fyller 14 om nån vecka :)

fuzzie
3

#4 Dock tycker jag att du ska vänta tills du är 15 även om det känns drygt. 

Dom flesta studios har dessutom en åldersgräns på 15 år, så det ända du får göra än så länge är alltså fler hål i örsnibben. Och en seriös piercingstudio i mina ögon har åldersgränser där den lägsta är 15. 

Men lycka till ändå typ 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Portie
1

Min syster ville också ha en navelpiercing när hon var i din ålder, hon tjatade och tjatade men mamma och pappa gav sig inte, dom sa att hon fick vänta. När hon väl fick göra det så ville hon inte längre ha någon. Så det kan vara en bra idé att vänta, inte bara pga åldern, utan också för att vara säker på att man verkligen vill ha en navelpiercing.

[Tilde]
4

Jag har bara hål i öronen. Jag ville dock pierca mig i läppen, men mamma sa att "du får vänta tills du är 18 och vill du fortfarande göra det då så go for it", i princip. 😛 När jag blev 18 ville jag inte längre ha en piercing i ansiktet, så jag var glad att hon hade tvingat mig att vänta. 

Personligen tycker jag inte att man ska fatta såna beslut som barn. Är det inte dessutom dåligt att pierca naveln när man är 15 eller yngre? Tänker på att kroppen växer ju fortfarande då..