Tjock läppiercing
Hej! Jag tog hål i läppen för ungefär 4-5 år sedan och har aldrig haft några problem.
Men jag beställde hem några nya piercingar här för ett tag sedan och skulle prova en idag. Den va tjockare än den jag brukar ha, den gick igenom direkt jag satt i den men känns lite "trångt" eller vad man ska säga. Borde jag beställa en mindre eller gör det ingenting eftersom hålet är riktigt läkt? Gör ju inte ont eller någonting sånt.
En liten fråga bara för jag är lite "nojjig" ;)
Om det inte sprack eller gör ont lär det inte vara någon fara.
Med tanke på att du har haft den så pass länge och utan problem så har din hud vant sig vid storleken på ditt förra smycke och då blir huden lite lite slappare runt smycket. Därför var det inga problem för dig att sätta i det nya. 🙂
Det är ju ungefär som med en töjning. Tex. man töjer upp 1 mm och då spänner ju huden runt smycket, så då väntar man ca. 1 månad tills nästa gång för då har huden hunnit anpassa sig och slappnat av.
Men det är inga problem om det spänner lite, för de kommer gå till sig på väldigt kort tid när din läpp har vant sig. Men vill du byta smycke ändå så kan du ju göra de, men du behöver som sagt inte vara orolig.
Vet inte om detta var till någon hjälp, men lycka till iallafall! 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^