Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 1307 ggr
Saaara
0

Tappar kulan...

Jag piercade en monroe för strax två månader men nu får jag damp för kulan lossnar hela tiden och har fått krypa runt på golvet miljontalsgånger. Är det ett vanligt problem?

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Julip
1

Nä, detdär ska inte vara ett vanligt problem - jag har haft 3 labreter och 1 tunga, kulorna har aldrig lossnat, inte en enda gång.

Låter som att gängningen på staven/kulan (beroende på vad för smycke du har) kan ha gått sönder.. köp ett nytt vettja!

Sen får du gärna visa bild på dig i din monroe då jag också precis piercat samma ställe 😃 i lördags så min är lite mer färsk haha.

Karmatarerskanise
0

Gå tillbaka. Låter som sagt som om det kan vara fel på gängorna.

Nymphadora
0

Pillar du mycket på den med tungan? För då kan du gradvis råka skruva av kulan. Det gjorde jag ett par gånger med min första labret, innan jag vande mig vid den.

Saaara
0

#1 Jadu kanske kan vara så! Fick en ny kula i present och efter en dag tappade jag den när jag stod å sminkade mej :( Bytte tillbaka till den gamla när jag inte hittade den nya och fortsatte sminka mej och plupp så försvan den med :(

Sara

Saaara
0

#2 Okej ja får göra det då.. 

#3 nä inte med tungan men sen kulan alltid börjat lossna vrider jag på den mycket för att försäkra mej om att den inte lossnar. men kanske räcker att jag skruvar hårt enång och sen låter bli den ;)

Sara

michelle_
1

Låter som att det är staven du ska byta.

Kan rekomendera http://www.crazy-factory.com

Superbilliga och bra kvalité, då kan du även passa på att köpa några extra kulor för typ 1 kr styck 😉

Karmatarerskanise
0

6 mycket av smyckena där innehåller nickel. ! Ts ska få nytt smycke av piercaren om det är fel på det.

michelle_
1

#7 vad bra att du vet de, så måste du även veta de "nya" eu reglerna för piercing smycken också? Den sidan är ingen fara, vår och många andra studios i sverige har köpt in smycken däifrån. Men lycka till Ts :)

Karmatarerskanise
1

#8 Om du jobbar i en studio hoppas jag du vet att kirurgiskt stål faktiskt släpper ifrån sig nickel. Och kirurgiskt stål är det första som kommer upp när jag går in på labreter på den sidan.

Stålet innehåller mellan 8-12% nickel och släpper ifrån sig en del.
Har man då otur utvecklar man en allergi eller får reaktion på en redan befintlig sådan.

en bra studio använder inga smycke som släpper ifrån sig nickel i nytagna hål.

michelle_
2

#9 kirurgisk stål innerhåller minimala mängder nickel, jag själv använder endel smycken i stål även fast jag är nickel allergiker. Men om man inte vet något om piercingsmycken och vill vara på den säkra sidan så köper man bara titan. Vi använde ENDAST titan i vår studio. Titanuim är helt nickelfritt och är billigt på den sidan som jag tipsade, trodde inte att jag skulle behöva säga att det finns olika material och jag rekomenderade inte 316L stål. Jag sa att det var billig och bra kvalité, inte mitt fel att de kommer upp först. Där finns de för ca 15 kr ist för ca 55 som de säljs för i butik. Ett bra tips om man vill byta eller vill ha fler kulor.

Karmatarerskanise
1

10 ja titan är bäst. Det är ju bra att informera om att alla smycken inte är så bra.