Ärr/infekterad gadd?
Hej! Gjorde min andra tatuering den 10e februari.
Den sitter på foten och det är en text. Jag tycker att den ömmar och står upp väldigt mycket jämfört med min andra tatuering gjorde. Min andra är ett motiv i färg, som jag har ovanför.
Den har även släppt ifrån sig bläck de första två dagarna och det har kommit sårvätska (hoppas jag) till och med idag och då är det onsdag och jag gjorde den i måndags.
Är detta normalt? År det bara sårskorpor, har hon kört för hårt eller är det en infektion?
Slänger in två bilder nu efter jag tvättat den
Fortsätt smörja..
Tatueringen sitter på en sådan plats att den blir irriterad hela tiden av strumpa och tryck från sko när du går osv. Tror inte du behöver oroa dig.
Om en månad eller två kan du behöva "laga" den om du har tappat färg på grund av skorpor osv.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Som sagt sitter den på en utsatt plats. Och det är ganska normalt att en tatuering svullnar. Den är ju alldeles ny. Överliven färg lossnar alltid.
Forstätt sköta den som du ska.
Tack tack! Som sagt blev inte den ovanför på detta vis men längre ner kanske en tatuering är ännu lite mer utsatt eller liknande, är väl mycket som spelar in.
#2 Ska ifyllningen inkluderas i priset även 2 månader efter? Tänker att det är en ganska lång tid?
Diamanten över har jag snart haft i två månader och märker att det är lite på en linje och lite annat som är borta, tatueraren sa att det själklart skulle ingå i priset men det känns som om "tiden" snart är ute för att det ska ingå.
De flesta brukar låta det ingå, jag har aldrig betalt för en touch up efter läkningen.
Presic som #5 säger, alla tatuerare jag har varit hos har gratis touch up om den måste fyllas i, varesig om det är 2 mån eller 2 år.
Men på enkla svarta texter brukar de använda en enkel "tribal" färg, och den kan stötas bort från kroppen lättare än andra och somsagt, på foten är den ju extra utsatt för skor och strumpa.
Men jag tycker inte alls som att det ser ut som en infektion, smörja in dagligen med fet salva. De flesta brukar använda Helosan med Bepanthen är mycket bättre, den är en fet kräm utan att de bildat ett fett lager och går snabbt in i huden. Finns på apoteket, är för röda babyrumpor och torr hud haha men det är den bästa jag någonsin haft :)
6 Menar du att dom använder en typ av svart till tribals och en annan för andra?
#6 Vad bra!
Jag undrar också vad du menar med färgen, varför skulle det vara en annan? :s
Ja Bepanthen använder jag, tack :)
Ja min studio gör det då inte. Ska dom använda svart är det samma oavestt vilket motiv det än är.
Samma här samma svarta till alla, varför krångla till det?
Antar att den är billigare och inte flyter ut som vissa andra färger kan göra. Det är helt och hållet en märkes/kvalité och smak fråga. Plus att en seriös studio har inte bara en och samma svart färg, för de ska ha andra så att det skall passa allas hudtyper. Antog att det var en sådan utmätt färg för att huden "spricker" jämt på mitten, annars brukar de blir små klumpar. Men vad vet jag, antog det av vad jag har varit med om i studios.
#11 Saken är i och för sig att hon använde en "ljusare" färg under först för att hon sa att texten, stencilen, under ksulle försvinna när hon höll på, så för att jag som förstod det för att försäkra sig om att göra rätt hade hon den under först.
11 allas hudtyper? Hur menar du då? Svart är svart alltid. oavsett om man är blek eller brun. låter också konstigt att en billigare färg skulle flyta ut mindre än dyrare. Flyter färgen ut beror det på att tatueraren kört fördjupt. Mina tatuerare använder endast kvalitetsfärg, alltid! Annat skulle vara under all kritik.
Fan… jag gillar inte att ha fel, men mrsunder har rätt.
Jag kollade precis med en kvinnliga tatuerare och hon bekräftar att det finns två typer av svart.
Jag hade fel ni får mitt <3 som belöning ;)
14 var det en sämre och en bra?
detta är svaret jag fick:
De två olikheterna som mest syns är att en kan bli åt det varma hållet och en kan bli åt det blå hållet, varav den varma upplevs som mer svart då den rimmar med vår hudfärg och den blå upplevs som blågrön eftersom den är kall och ligger under ett hudfärgat lager.
Oftast är det hudfärgen dock som väljer hur svart upplevs. Ju tjockare hud/längre in man tatuerar ju blåare upplever man den,så färgen på svart spelar oftast mindre roll framförallt i text (smal text) utan kvaliten på jobbet mer!
men jisses ta det lugnt #15, sofort jag skriver någonstans så ska du vara där och säga emot eller kritisera mig. Jag vet vad jag pratar om (för de mesta 😉) men jag skriver bara på iFokus för att hjälpa folk eller för att få tips själv, inte för att vara en besservisser.
#16 haha tack mister!
#17 Jag känner inte ens igen ditt nick, så det är absolut inget personligt. Är väl bara av andra åsikter än dig om jag inte håller med. Och jag är ifrågasättande när det gäller saker jag inte känner igen om jag är intresserad.
Tror inte du leker bessewiser.