Tatuera mage?
Hej!
Ny planering på gång, en av idéerna är en text "under" magen / precis i nedre delen liknande de bifogade bilderna.
Min fundering är hur det kommer bli när jag senare är gravid, är det en väldigt stor risk att det blir utdraget? Går det då att rätta till på något sätt?
Bild nr 2
Mer i stil med de två första gällande text men placeringen
Det dras ju absolut ut under graviditeten och blir utsträckt och fult… Vet inte om man kan fixa till det, det får någon med erfarenhet svara på :)
Det är ju olika för alla, det där med hur huden blir vid en graviditet. Jag tror att mycket går att hjälpa med att smörja in regelbundet.
Personligen så tycker jag nog att om man verkligen vill ha en sådan tatuering så ska man försöka sätta den relativt långt ner, så att den påverkas ännu mindre.
Lycka till! :)
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#3 hmm okej, det som är frågan då den sitter så långt ner menar jag.
#4 Ja okej :)
Ja precis så jag tänkte också, hade siktet längre upp förut men känns som om ju längre ner gör risken mindre. Tack så mycket :) ska göra lite research först som sagt hehe.
Nu vet jag inte till 100% om det går att fixa till efter en graviditet, men till liten del går nog men jag tror inte den blir likadann som från början. En annan sak jag tänker på när du vill ha de där är ju om du skulle behöva göra kejsarsnitt. Då blir den ju garanterat förstörd.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#6 ja kejsarsnitt är det tänkt, kanske inte är en bra plan då… Om jag inte kan placera den aningen under eller över där snittet kommer vara??
#7 Om du tar under snittet är jag ganska säger på att det kommer mitt på underlivet. Kan tänka mig det kan vara rätt så smärtsamt.
Över är ju ett alternativ självklart. Men det blir kanske inte så som du tänkt dig då… Hör med tatueraren du tänkt gå till och se vad hen säger. Och kolla om du har någon i din närhet som gjort kejsarsnitt om var det ligger , så kan du ju planera utifrån det om du nu vill ha de på magen :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#8 ja oj nej på underlivet vill jag inte :) Ja jag får försöka hitta någon ;) tack så mycket för hjälpen!
Huruvida man får bristningar eller ej under en graviditet beror på hormoner, och minimalt på insmörjning. Bristningarna sker i det understa lagret av skinnet, och insmörjning hjälper bara det yttre lagret.. Du kan få en fingervisning om hur det kan bli genom att fråga din egen mamma hur hennes mage såg ut.
Jag fick lite bristningar, inte extremt, men när huden har dragit ihop sig sen så har det blivit skrynkligt och det går inte att göra något åt. Får man bristningar så är det svårt att få tillbaka sin gamla släta mage. En del lyckligt lottade förskonas dock helt 😉
Jag tycker nog du ska välja en annan placering eller tatuera dig EFTER att du fått barn, om du är orolig för hur den kommer bli efteråt.
#10 Tack för ett jätte bra svar! :)