Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 861 ggr
[reunion]
1

Krämer för irreterade piercingar

Hej alla!

Det finns ju så mycket olika krämer/salvor till piercingar idag. Jag har köpt dyra från olika piercingstudio, sådana eftervårdsprodukter och de fungerar väldigt bra, främst till mina irriterade töjningar.

men är det någon som har tips på något billigare? Har testat kokosfett och rapsolja osv men det fungerar inte lika bra tycker jag.

RebeccaG
3

Jojoba-ojla har jag till mina töjningar. Dock e den ganska dyr. 

Annars brukar jag låta griniga piercingar bada 5-15min i ljummen koksaltlösning👍Toppenskönt😃

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[reunion]
0

okej, jag kanske ska testa en sådan då. Tycker du att det fungerar bättre än med vanlig rapsolja eller liknande? :)

michelle_
0

Vart har du töjningarna? Öronen eller ansiktet? :)

RebeccaG
1

#2 Det fungerar MYCKET bättre😉

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[reunion]
0

#3 Jag har i örat. :)

#2 så bra, tack för tipset!

michelle_
0

Om du har irriterande öron så ska du pausa töjningen ett par dagar, helst nån vecka. Jag använde mig av vanlig babyolja och de funkade finfint på mig :)

[reunion]
0

menar du att jag ska ta ut dem helt?

Mest irriterade blir dem när jag ska sätta in töjningen eller töja upp. Det blir väl som någon slags friktion och vanlig olja har inte fungerat så bra tycker jag.. :/

michelle_
0

nej, inte att ta ut dom men sätt in en vanlig tunnel och ha inte i en töjspiral eller liknande så det blir irriterat. Ta en liten paus och se om det blir bättre för öronen sen :)

[reunion]
0

jaha, okej. Bra tips, tack! :) ska testa det. Har i princip alltid en expander eller spiral så ska sätta i en tunnel eller plugg. :)