Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 865 ggr
Niji
1

Målsmans tillstånd?

Hej!

Jag vill pierca mig och får för mamma så länge jag betala för det själv. Jag är 15 (16 i Augusti) och har velat ha det i flera år nu. Det jag är ute efter är snake bites :) Mina funderingar är dock om piercare piercar mig om jag har mammas tillåtelse, jag har ingen kontakt med min pappa då jag valt att ta bort den. Vad tycker ni här på sidan? :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Anna-Helga
0

Jag har följt med min dotter som inte heller har kontakt med sin far och det har inte varit några problem med det.

fuzzie
1

Absolut kommer du få göra dina "snake bites" om du har din mamma med dig. Ni måste ha med er gitliga ID handlingar och oftast är det ett krav att man har samma efternamn. Har man inte det så måste tex. din mamma visa upp vårdnadshavarbevis från skattemyndigheten. 🙂 

Eftersom du är under 18 men över 15 så är du "stor nog" att få göra en hel del piercingar. 18:års gränsen ligger på lite "tyngre" mods, såsom anchors, surface, skindivers, genitala (i könen) klyvning, implants osv. Så det är ju som sagt inga problems för dig! 😃 

So go for it! 😃

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Niji
0

Okey :D Jag har dock inte samma efternamn som mamma då pappa inte vill gå med på det… Funkar det om både mamma och jag har id med oss? :)

fuzzie
0

#3  Som jag skrev innan så måste din mamma ha med sig vårdnadshavarbevis från skattemyndigheten för att visa att hon är den som är "ansvarig" över dig. Och ni bör även ta med giltliga ID handlingar. (alltså legg) 🙂 

Men ni kan ju alltid ringa till den studion du ska till och kolla vad dom vill att du/ni tar med er. Men en seriös studio i mina ögon kräver ett vårdnadshavarbevis. Du kan ju be din mamma kolla på mitt svar här på tråden så kommer hon nog veta direkt vad jag menar. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Niji
0

Det ska jag :)

fuzzie
1

#5 Låter bra. 🙂 

Du får jätte gärna lägga in en bild sen på det färdiga resultatet!

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Niji
0

Det ska jag :)