Varför har man tungpiercing?
Jag har alltid undrat varför man har tungpiercingen. Jag menar, den "syns" ju inte.
Så, varför har du Tungpiercing? =)
olika skäl, syns inte nej men den känns och kan kännas ;)
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Nu har jag inte en Tungpiercing, men ser inte skillnad på det eller andra bodymods, allt jag gör, gör jag för mig själv och inte för att andra ska se det. Jag tycker att det är otroligt löjligt att göra något för att andra ska se det, vad är meningen med det?
/Christine
Alla mina piercingar och övriga mods gör jag för "min egen skull" och ingen annans. Jag gjorde tungpiercingen för att jag tycker att det är fint att se "kulan" när man skrattar.
Sen har jag även en toungeweb och en smiley och toungeweben syns inte förens jag lyfter på tungan. Och smilyn syns bara om jag har en cirkulär barbell (hästsko), eller om jag har en BCR ring. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Min Prins Albert syns inte heller. Tänka sig!
Men den känns iaf, och ser trevlig ut.
Varför har man sexiga eller snygga underkläder? Det syns inte heller! Om man nu inte går runt utan resterande klädesplagg.
Onödigt inlägg, men men, det kan man tycka om mycket!
Har nämligen tänkt göra en på tisdag men har fått dålig respons som att det är slöseri med pengar då man inte ser den…
#5 Ja men då är det bara att besvara din egen fråga: Varför vill DU göra den?
5 ofta syns en sådan piercing visst det.
Det verkar som om folk tog illa upp av frågan. Fast det är ju intressant att höra folks åsikter och TS menade nog inget illa. 😛
Ser rätt fort om folk har tungpiercingar..
Jag skaffade mina tungpiercingar för att jag tycker de är så otroligt fina! Blir alltid lika glad när jag räcker ut tungan åt mig själv! 🙂
Och helt ärligt så brukar ingen märka att jag har piercad tunga. Tog min pappa ungefär 6 månader innan han såg det och det var för att en kula föll ut när jag pratade med honom! 😛
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Menade absolut inget illa, ska själv göra det för jag tycker det är asgrymt. Men tänker ut min kompis perspektiv. :) No hard feelings! :D
Kan säga att jag, precis som dig TS, har undrat detta länge. Varför skulle man vilja ha en piercing som inte syns? Är det inte som att kasta pengarna i sjön? Jag menar, ingen kommer ju att se den…
MEN! En dag så slog det mig! ;) Hihi. Tanken kom från ingenstans; "kanske jag ska pierca tungan, det är ju faktiskt ganska snyggt". Haha, så mitt svar på din fråga är: för att det är snyggt, helt enkelt. 😃
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Jag uppfattar inte att någon har tagit illa upp av tråden. Men det jag undrar är, vem bryr sig om en piercing syns eller inte?
/Christine
Jag gilar Tungpiercing då mansjälv bestämmer när den ska synas och inte synas😎
Jag har tungpirecing för att jag tycker det e snyggt helt enkelt🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Samma anledning som navelpiercing som ligger under kläderna. För att man tycker det är snyggt. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag älskar tungpiercingar men har ingen själv då jag inte vill pierca tungan och inte får men får som ett litet ryck ibland och "fangirlar" över det :) Älskar dom och efter att jag såg dom första gången så har jag ärligt talat kollat efter om folk har det :) Tycker att det är bland det snyggaste som finns :)
Mind of a queen, heart of a warrior
Alltså haha mina piercingar i bröstvårtorna visar jag ju heller inte öppet på daglig basis ^^
#0 och #1, jo den syns.