Första tatuering idag
Efter mycket om och men har jag äntligen tagit mig i kragen och bokat tid för tatuering, halv 1 idag är det dax. Men nu har jag fortfarande i valet och kvalet vilken textstil jag ska skriva min hunds namn i, alla tre tycker jag är super fina, men vilken skulle göra sig bäst tror ni?
Jag ska göra min hunds tassavtryck och skriva hennes namn över på undersidan av underarmen högst upp. Vilken text tror ni skulle göra sig bäst? Jag tycker somsagt alla tre är fina och kan inte bestämma mig! 🙂
Jag tycker den längs ner :)
Mind of a queen, heart of a warrior
#1 Den tycker jag också är fin, den har varit på ''min lista'' längst också. Men blir lite orolig att det ska bli för mycket björnbröder stil av det hela och att det ska missuppfattas som en björntass eller något haha!😛
Folk får missförstå så mycket dom vill, så länge du är nöjd med vad du sätter på din kropp. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Haha :) jo iof, Vilken ras är/var din hund? :)
#3 Jo det är ju sant, det är ju för mig jag gör tatueringen och ingen annan! Tror faktiskt mest på 2:an nu då jag anser den passar ihop med tassavtrycket bäst. Det ser lite ut som hunden skrivit det då det är lite samma stil i kanterna..
#4 Hon är en vit herdehund! 🙂
Om du är väldigt osäker kan du säkert be tatueraren ge exempel på snygga fonts. :) De gör ju sånt dagligen tänker jag. :)
Hur blev det?
Här är bild på hur det blev! Jag är väldigt nöjd, var osäker på om jag skulle ha kvar allt päls mellan tassen. Glad nu att jag sparade det, såå mycket mer personlig det blir.
Kan även säga att smärtan, jag som har världens lägsta smärttröskel kände knappt någonting.. Namnet gjorde ondast och L:et var värst, även nederdelen av dessen den lilla pälsbiten som sticker ut ensam va värst.. Positivt överraskad var jag faktiskt att smärtan inte alls var stark, skulle nog kunnat somnat om jag inte var så nyfiken på resultatet. Dock var det värre efter när det brände som f*n och nu är det jobbigt att sträcka ut armen då det känns som det ska spricka.
En fråga jämt det står på lappen jag fick att jag ska tvätta mellan 3-5 gånger per dag, är det för mycket? Och måste jag tvätta INNAN jag tar på Helosan?
Jag är super nöjd iallafall, även fast det känns lite konstigt och att jag ritat dit med tusch.. Dock kommer ju säkert flera tro att namnet är dåligt gjort då det ser ut som en femåring skrivit det, men den SKA ju vara så 😃Vill göra nästa tatuering NU!😉
Gud vad snyggt det blev! :)
#9 Tack så mycket! =)
Gud blev ju supersnyggt! Namnet passar perfa!
Fint! :) Som sagt det är du som ska vara nöjd.
Tack så mycket! Ja, jag är glad att jag valde just den stilen på texten faktiskt :) Nu hoppas jag bara på att den ska sluta ömma..😴
Riktigt snyggt. :)