Blev inte så bra
Halloj
Är helt ny här. Har haft en hel del piercingar själv men nu när jag mognat har jag tagit ut alla och nöjt mig med en septum, en liten töjning i örsnibben och en vanlig ring i andra örsnibben. Kanske tar om i läppen iaf så småningom, får se. =)
Min pojkvän har velat ha en ring i örat hur länge som helst och fick låna en kanyl eller vad det heter av en kompis och bad mig göra det eftersom jag haft så många själv. Jag har gjort hål i mina öron själv hur många gånger som helst som tonåring men då använt antingen själva smycket direkt eller en nål typ, haha. Aldrig en kanyl.
Tog mod till mig och gjorde det en dag på honom och det blev inte alls nå bra. Försökte hitta någon info om hur man skulle göra för att göra rätt men hittade ingenting. På något sätt så hamnade utgångshålet på baksidan mycket högre upp än ingångshålet på framsidan. Han har ganska "tjocka" örsnibbar om man säger så och jag höll bara örsnibben med fingrarna så jag måste väl på något vis dragit i huden på baksidan så det blev snett.
Kan det vara skadligt att ha det såhär?
Grejen är den att han velat ha det här hur länge som helst och vill inte ta ut den och låta det växa igen och göra om igen sen.
Men han har en ring i andra årat också och nu ser den nya ringen ut att vara mindre eftersom den hamnat högre upp p.g.a. utgångshålet som är så högt upp.
Tycker ju att han borde gå till någon som faktiskt jobbar med piercingar men han är väl för snål.
Hur ska man egentligen göra för att det ska bli rätt?
Ha en bra dag! // Pernilla
Kom in här av en slump (Nya inlägg) Och undrar bara om man börjar inlägget med "nu när jag ha mognat" varför tar man då eget hål när det finns dom som faktiskt arbetar med det? Måste ju finnas en anledning till varför man brukar betala för att få vissa saker utförda..
Nä gör om och gör rätt tycker jag.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Bodyart iFokus stöder inte "hemmapulande". Men gå till en seriös studio och gör om det där. Han kommer ju knappast dö av att hålet är lite snett. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Hittade också hit via "nya inlägg".
Jag har ett sådant hål (som är taget på studio, dom 3 andra hålen som jag tagit själv är perfekta). Det som är problem med det är varje gång man ska sätta i örhänge, det är pilligt att hitta vägen genom snibben. Vilket gör att det alltid blir rött och irriterat varje gång, så jag kan aldrig byta det precis inför en fest utan måste då byta på förmiddagen för att rodnaden ska lägga sig till kvällen (och sån framförhållning har jag aldrig). Det gör också att själva örhänget sitter lite snett. Så det ser ju inte riktigt bra ut. Jag önskar att jag hade tagit ut det och gjort om det.
Om han dessutom har ett hål i andra örat så kommer han senare att störa sig på att det hänger olika. Så jag hade helt klart tagit ut och gjort om det. Tar man ut med en gång så går det snabbt för det att växa igen.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Men det innebär ju inte att jag är omogen bara för att jag provade pierca min sambo.
Omoget hade varit om jag gjort det som som en impulsgrej på fyllan med en skitig nål.
Vad jag menade med att jag hade mognat var att jag inte längre skaffar en ny piercing varje vecka och folk inte kallar mig "nåldynan" längre.
Värre hade det väl varit om jag försökt pierca näsan på honom eller något sånt. ;)
Ska försöka övertala honom till att ta ut den och faktiskt gå till någon som kan sånt här men han är så tjurig. :P
#4 Wow… Så du menar att folk som har mycket piercingar är omogna? O.o
//Belinda aka Zandrama
Nej men himmel det var inte så jag menade. Jag menar att jag inte är lika impulsiv längre och att jag tänker igenom mina val i livet mer än förr. En ny ogenomtänkt piercing varje vecka och säkerhetsnålar fulla örat är enligt mig inget tecken på mognad precis.
Men herregud folk får se ut som dom vill, bara de inte ångrar det de gör. Som sagt, mina piercingar var inte så genomtänkta utan bara ett resultat av att jag försökte hitta mig själv, jag var alltså inte mogen då.
Idag vet jag vem jag är och vad jag vill och försöker tänka igenom saker innan jag gör dom, men det är ju inte för den sakens skull säkert att allt blir bra bara för det, precis som den här piercingen.
Gör du ALLTID rätt val?
Jag hade funderat över en månad på det här innan jag gjorde det och försökt läsa på men det gick ändå illa eftersom jag inte besatt tillräckligt med kunskap.
Att fatta dåliga beslut ibland är inte ett tecken på omognad, det kallas att vara människa.
Jag har "mognat", inte blivit världens visaste. Kan vi snälla släppa det där nu?!
#6 När du formulerar dig på detta vis:
"Vad jag menade med att jag hade mognat var att jag inte längre skaffar en ny piercing varje vecka och folk inte kallar mig "nåldynan" längre."
Då är det lätt att tro att du menar att andra som har mycket mods är just "omogna".
Impulsiva grejer är inte heller ett tecken på omognad tycker jag.
Min sambo har gjort både scarifications och implantat som impuls grejer och han ångrar sig inte för något han gjort.
Om Jag alltid gör rätt val? Det kan väl ingen påstå att de alltid gör?
Och när blev det helt plötsligt jag i denna tråd?
Men sure, vi kan gå in på mig… Alla mina piercingar jag har idag har jag alltid velat haft, sedan jag var tonåring, och jag kommer på fler och fler mods jag vill ha, och kommer att skaffa… Som min tunga, den splittade jag i julas då jag velat ha det i ungefär 5 år, men aldrig tagit steget bara. Kommer aldrig ångra mig.
Och att göra en hemmapulningsgrej, oavsett hur mycket man försökt läsa på om det, är aldrig, under några omständigheter, ok.
//Belinda aka Zandrama
Jag kommer från ett umgänge där det är rätt så många som piercar själva så för mig är det normalt och handlar inte om omognad. Det är ju så olika. Jag vet att det är ett ingrepp som vilket annat på kroppen men jag ser det inte så allvarligt att ta hål i någons öra. Någon annanstans skulle jag aldrig pierca någon!
Jag har inte piercat någon annan eller mig själv sen jag var tonåring och var egentligen emot det här men ville vara snäll eftersom han verkligen ville att jag skulle göra det. Ett misstag som sagt!
Alla ser saker olika beroende på vad man själv upplevt. För mig är det inte "norm" att anställa folk för att ta hand om mina barn och vara ute på affärsresor utomlands och flyga överallt jämt, för jag är uppvuxen på landet och är van vid lugn och ro, men för någon annan är det normalt för att de är uppvuxna i sånna kretsar.
Sen vad som är rätt och fel är ju en annan sak. Ibland gör man saker man vet är fel. Men min egen erfarenhet sa mig att det inte var någon särskilt stor grej. Jag ville vara snäll med min sambo.
Jag stör mig på att bli kallad
omogen
just för det har inte med det att göra! Jag gjorde ett dumt val trots att jag är vuxen, punkt slut! Och nu ber jag om råd här för att jag inser att det inte blev bra.
Sen har jag inte sagt att impulsivitet alltid är ett tecken på omognad. Men jag säger att MINA impulsiva beslut var det! Jag fattar också idag impulsiva beslut som är bra. Tog t.ex. med min sambo genom någbra städer på en bilresa bara för att käka på burgerking och sen hem igen som en impulsiv grej och det var ju av godo. Onödigt men ett minne för livet.
Jag har inte haft för avsikt att anklaga någon annan som har mycket piercingar! Helvete vad less jag blir på folk som ska vrida och vända på allt man säger. Att man inte kan ställa en enkel fråga utan att någon ska börja munhuggas om någon djävla skitgrej.
Jag lämnar den här tråden nu för är så less på all smutskastning. Missförstå allt ni vill i det jag skriver och vill ni tolka detta utbrott som omognad så gör det men jag har annat att göra än att diskutera min så kallade omognad med folk.
Jag gjorde ett misstag och bad om råd.
Vill någon moderator ta bort denna tråd får ni göra det och om inte annat får ni fortsätta diskutera denna mognadsfråga om ni vill men jag vill inte delta.
#8 Nämen vänta, vänta, stopp!! Shit i brallan vad hetsigt det blev då… 🤦♂️
Du kan ju börja med att lugna ner dig. Nu var det ju faktiskt såhär att jag skrev näst längst upp i denna tråd att Bodyart iFokus inte stödjer "hemmapulande" på något sätt, så mest troligt kommer någon Medarbetare låsa denna tråd under dagen.
Jag förstår att du kanske inte hade för avsikt att såra någon, men det kan så lätt bli fel. Men sen är det faktiskt du som har skapat den dåliga stämningen i tråden eftersom att du typ "ballade ur" för att Zandrama svarade på vad du skrev. Och jag uppfattar inte att hon var otrevlig mot dig, utan hon förklarade bara.
Jag kunde också ha tagit åt mig av din kommentar om omognad och mycket piercingar. Men jag är så van att höra vad folk tycker om mina piercingar, både på gott och ont så jag bryr mig inte.
Och vem fan har smutskastat dig?! Ursäkta att jag svär, men asså vah?
Ingen har varit otrevlig mot dig eller vänt och vridit på saker, utan du måste ha missuppfattat och sedan vänt och vridit på skiten själv.
Men jag tänker inte vara otrevlig mot dig, utan ber dig att läsa igenom vad alla skrev en gång till och lugna ner dig. Alla har vi säkert gjort misstag när vi var yngre. Men är man vuxen så borde man ju ha vettet att gå till en riktig utbildad piercare eftersom att man antagligen har lärt sig hur fel det kan gå under tiden man har växt upp.
Tack för mig!
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#4 Du och jag har nog olika syn sett på vad moget är.
jag tycker det e otroligt omoget att göra hål i någons öra, oavsett om man e nykter eller ej. Och blir det sen inte bra, så ska du "försöka övertala" personen att ta ur och göra nytt. kanske mest han som e omogen… men iaf.. jag tycker det e omoget, och skriver man sånt får man kanske tåla att höra det.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Det bästa vore ju om han tar ur det och låter det läka ihop för att sedan göra om det på en bra piercingstudio. Om han inte vill göra det så är det nog inte så mkt mer du kan göra. Det är ju hans kropp och hans val. I framtiden ska du nog undvika att pierca andra vare sig du har en nål eller en kanyl. Det finns så många sätt det kan gå fel på och riskerna minskar betydligt om man går till någon som vet vad de sysslar med och som kan göra det under sterila förhållanden.
Låser tråden då vi inte stödjer sådant på den här sajten.
Pierca aldrig själv hemma utan gör det på en studio. Det är moget beteende.