Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: bilder
Läst 3765 ggr
fuzzie
6

Mods som skapar reaktioner (bildtråd) :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hey guys! 

Ibland kan jag känna att folk kollar lite väl mycket och länge om man går och handlar på typ ICA eller bara går på stan liksom. Ändå har inte jag extremt mycket "skrot" i ansiktet fast tydligen tillräckligt för att skapa en reaktion… 😕  

Småbarn kollar på mig och pekar så deras föräldrar ska se, tanter och farbröder håller sig på avstånd, vissa unga människor kollar på en som att man är äcklig och föräldrar försöker hålla sina barn borta. Detta är alltså något som händer mig väldigt ofta men inte lika "extremt" varje gång. 

Men jag menar, jag skulle ju knappast stjäla ett barn från dess förälder, eller brutalt kasta ner tanten i golvet och ta hennes lilla blommiga handväska och springa iväg eller något sånt. Så jag förstår inte vad dom behöver vara "rädda" för? Jag ska ju bara ha lite frukt och en säck potatis liksom… 😉 

Så nu undrar jag om det är fler som känner igen sig i min situation och har lust att berätta lite och gärna slänga upp en bild på hur era mods ser ut så det blir en bildtråd. Hoppas vi är tillräckligt många bara, så det inte blir så lame haha 😃 

Så jag börjar med att slänga in en lite halvt efterbliven bild på mig, så häng på! 👋

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Sugar Mist
4

får också extremt mycket blickar, dock på grund av mitt annorlunda färgade hår, piercingar är förbjudet av mina föräldrar så. Du är btw grymt snygg haha!

-

Cahira
4

Lånade exets yllekappa (såg ut såhär fast grå och jag hade inte på mig luvan: http://mistythicket.com/ebay/medieval_cloak_woo_charcoal_12.jpg ) en gång och mammor drog åt sig barnen som om jag vore döden i ylle. 😂

Och jag har inga mods i ansiktet alls. 🤫

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Afturelding
1

Jag har inte heller några piercingar i ansiktet, men desto fler i öronen (c.a 25 st, vet inte ens hur många de är). När jag töjde min conch så var det väldigt många som tittade konstigt på mig, när jag hade expandern på mitten och det såg ut som att jag hade en pinne mitt i örat 😃

Har även en minisplit i tungan, c.a 1 cm långt, men det ser ju folk inte för det mesta. Har hänt att jag glömt bort mig dock.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

fuzzie
1

#1 Jaa, det har jag märkt också att folk kollar mycket när någon har roliga färger i håret. Jaha synd att dina föräldrar inte villa att du piercar dig, fast de beror ju på hur gammal du är också iof. 😛 

Men tack så mycket! Du gjorde min dag nu, big up till dig! 😃 

#2 Haha nämen vah? Jag förstår mig som sagt inte på folks trångsynthet… Det är ju samma där, att du antagligen inte var ute för att hämta dina offer… haha 😉 

Man blir stämplad som kriminell för sina mods och andra "tokigheter" liksom. Men det är ju skittråkigt att bara vara en i mängden! 😛 

#3 Jaha ok, oj då ligger du på samma nivå som mig då i öronen! Fast jag har bara 17 där och resterande 12 utspridda i ansiktet, några i munnen, lite på magen osv. hehe 😃 

Hur kom de sig att du gjorde din "minisplit" då? Var de en olycka, gjord hos en piercare? 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

TatsuOni
11

Jag har inte heller några piercingar i ansiktet med folk har blivit lika rädda ändå för hur jag varit sminkad och klädd. Tanter håller hårt i icakassarna och föräldrar drar med sig sina barn😛 En vinter kämpade en kille för att snabbt ta sig förbi mig (innan jag han äta upp honom?) och det ledde till att han halkade vid mina fötter. Snabbt rafsade han ihop sina grejer, reste sig upp och kutade. Jag hade svårt att inte börja skratta😂 En annan gång åkte jag buss och en kille satte sig brevid mig. Sedan tittade han på mig, ryckte till rejält och satte sig så långt ut på kanten han bara kunde komma och satt på helspänn hela vägen. För jag kunde ju ha ätit upp honom? Måste även tillägga att jag är liten och kort så när folk som är dubbelt så stora som mig tar omvägar så känns det lite komiskt😛

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Afturelding
2

#4 Haha, ja, men jag är inte klar än 😉 De är väldigt ojämna, har bara 10 i vänster. 

Låt oss säga att det var medvetet, mer än så säger jag inte med respekt för sajtens regler (det är dock sex år sen nu och jag har lärt mig av mina misstag) Men den har vuxit igen mycket, som sagt är det c.a 1 cm nu. Man ser dock fortfarande var den har vuxit ihop. Allt som oftast är det bara tandläkaren som brukar se dock, men deras reaktioner brukar vara ganska blandade 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Nymphadora
3

Exempel på kommentarer jag fått pga moddad/galet hår:

"Kolla, hon tror att det är Halloween!"

"Vad är det hon har på huvudet?"

"Vad fan har du gjort med dig själv??"

"Är det där en tjej eller en kille?"

"Du har förstört ditt ansikte."

Osv osv. 

Men oftast är folk tysta och bara tittar eller är positiva. Det är ofta små barn som frågar sina föräldrar varför jag "ser ut sådär" och då brukar föräldrarna ofta försöka vända det till något positivt och säga "Visst är det fint?" och slänga ett osäkert leende åt mitt håll som för att ursäkta det abrupta barnet. Barn är sällan ett problem enligt mig. De är bara nyfikna. Det är fördomsfulla, trångsynta vuxna som är problemet. Folk som vägrar acceptera att människor är olika och därför ser olika ut.

Bifogar Bild med exempel på "galet hår" jag brukar ha. Just nu har jag svart mohawk dock.

fuzzie
1

#5 Haha nämen nej, vad pinsamt för killen på affären! 😂 

Haha busskillen var ju också pinsam! Om man då redan sitter bredvid någon som "ser annorlunda ut" så behöver man ju inte flytta sig mer och mer utåt för att på något sätt markera att det "inte passar" dom. Fatta vad kul om han hade råkat ramla ut i mittgången i en kurva! 😂 

#6 Hehe ok. Ok, då förstår jag nog hur det har gått till. 😛 Haha jaa, tandläkarna brukar reagera på mina piercingar i munnen också. Och sist blev dom sur för att kindpiercingen råkade synas på röntgenbilden… 😉

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

TatsuOni
3

#8 Ja det var väl snarare så att han inte tittade vem han satte sig brevid och när han väl såg mig så såg han helt livrädd ut😂 Avståndet var väl för att jag inte skulle äta upp honom😛 Ja visst hade det varit kul om han hade ramlat ut i gången😂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sugar Mist
1

#4 Är 16 iår så är inte spec. liten, och det är frömst septum jag vill skaffa men mina föräldrar är helt emot skrot i ansiktet så det är bara att acceptera^^

-

fuzzie
2

#7 Men du är väl bara så jäkla snygg! Jag har ju inte samma stil som dig, men skulle jag byta så skulle jag definitivt vilja ha din stil. Du passar så himla bra i de också! 😃 

Amen det är samma för mig att folk tycker att man har "förstört" utseendet… Men jag ser de ju som smycken och tycker det är väldigt fint och alla är vi ju olika. 🙂 

Jaa, barn är ju aldrig uträknande elaka med det dom säger, utan dom säger bara rakt ut det dom har på hjärtat och därför har jag svårt att bli "upprörd" av deras kommentarer. Men när folk (typ en grupp tjejer) som alla ser likadana ut, sitter mitt emot mig på bussen och kollar och pekar och viskar osv så blir man ju lite less. 

Jag går ju inte utanför dörren för att ta emot skit utan som jag nyss skrev så är det för mig utsmyckning av kroppen. Och jag tänker aldrig göra mig till för någon annan, man får ta mig för den jag är eller gå helt enkelt! 😉 

Kul att du la ut bilden! 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Nymphadora
6

#11 Har samma inställning som du. Det här är den jag är och om det nu är så jävla jobbigt att titta på, vänligen vänd bort blicken och håll käft. Sen har jag jävligt bra självförtroende och lyssnar aldrig på sånt där skit, men det finns SÅ mycket fina människor där ute som är osäkra på sig själva och som direkt tar till sig sådana här mobbingkommentarer, för det här är mobbing. Och det gör mig förbannad. Ingen ska behöva utstå det. Och människor som utsätter andra för det är patetiska och borde ta tag i sin egna liv istället för att försöka trycka ner andra.

Däremot finns det barn som är förbannat elaka också, kanske inte mindre barn, som nyfiket rycker i mamma och frågar vad flickan har i håret, men äldre barn, när de har nått skolålder och börjar bli uppkäftiga. De kan vara riktiga små as. Och då är det desto viktigare att föräldrarna finns där och förklarar att människor är olika och att det ALDRIG är okej att behandla någon illa pga deras utseende.

FruktFrida
4

Såhär ser jag ut! Har ju minimalt med piercingar men när jag är ute och går så tittar gamla tanter på mig som om jag vore satan! Hade blått/turkost hår ett tag innan och då kändes det som om varenda tant ville fånga in mig och bränna mig på bål. 
Barn som jag träffat har dock älskat mina stora hål i öronen och tyckt det var jättecoolt :3

Btw, I love your look! :D

fuzzie
1

#13 Haha nämen gudis, gammalt folk alltså! 
Dom hänger som inte riktigt med i svängarna… 😂 

Jaa, barn brukar oftast tycka att man är väldigt cool/häftig. Kom ihåg att jag själv tyckte att det var asballt när jag hade en dagisfröken som var fullsmattrad i öronen hihi 😃 

Hehe vems "look" gillade du? 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

FruktFrida
0

#13 tänkte först och främst på din! :) 

Fast ni andra i tråden är grymt fina ni med :3❤️

fuzzie
1

#15 Naw thanks! Vad himla glad jag blir! You made my day too!😃 

Jaa, ni är alla är himla fina, och jag önskar fler bilder så man får se alla av er! 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Leon1973
2

Fan, jag kan inte låta bli att gilla det…

Jag har inga piercingar själv, men är tatuerad, men brudar med tatueringar och piercingar är skitsnyggt om det är snyggt gjort.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

93mli
2

Skulle jag titta vore det för att du är så jäkla snygg! Du passar sjukt bra i dina piercingar!😃👍 

Själv har jag bara en piercing i tungan och töjning i ena örat. Ingen av dessa syns särskilt ofta. De enda kommentarer jag har fått har varit av barn när jag jobbade som simskolelärare och de har bara tyckt att det varit roligt.

[MrDiabolic]
0

Jag har 16mm i septum och 11mm i underläppen. Det är mest det folk tittar på. Jag har dock aldrig upplevt att folk verkar rädda för mig. Och mina töjda örsnibbar brukar inte orsaka så mycket tittande. Dock bor jag i en lite större stad än TS, och det brukar ha betydelse för hur folk reagerar på det ovanliga.

Leon1973
7

Jag kan förstå att det finns folk som reagerar och tycker det ser illa ut osv…  Men wtf…   Man lever bara en gång, jag hade kanske sett mycket snyggare ut i kostym, välrakad och snyggt preppig frissa men väljer att klä mig i taktiska 5.11 kläder, stort skägg och rakat huvud..

Om mina döttrar skulle komma med piercingar och tatueringar skulle jag vara sjukt stolt över dem ändå.

Likadant på jobb, jag skulle lätt kunna anställa moddade och tatuerade personer, huvudsaken är att de kan göra jobbet ju.

PotatoEcho
3

Jag kan ibland komma på mig själv att kolla på folk som har mycket piercingar, tatueringar och annorlunda hårfärger men det är enbart för jag tycker det är så snyggt! 😍När jag kommer på mig själv får jag försöka titta bort lite diskret haha.. Även fast jag bara haft annorlunda hår färger, Fick också en hel del blickar och kommentarer. Men faktiskt så fick jag mest positiva kommentarer från äldre människor!🙂

Anna-Helga
8

Jag är ju själv en "gammal tant" fast jag är både tatuerad och piercad och färgar alltid håret i olika färger. Och visst reagerar folk, men jag har nog vant mig, så jag märker det knappt längre! :) Hittar ingen bättre bild just nu! :)

[Udoon]
0

Har inte några piercingar i ansiktet, har 14mm örsnibbar bara. Däremot har jag senaste månaderna börjat färga håret i olika roliga färger, har haft turkos, grönt, lila eller blandning med alla. Har faktiskt blivit förvånad, trodde man skulle få fler negativa reaktioner, men det har hänt ett tiotal gånger nu att det kommer fram nån pytteliten tant på stan som bara måste säga att mitt hår är fantastiskt :P Småbarn, främs småtjejer i typ 6årsålderna verkar tycka det är kul med, gärna peak "mamma titta hon är grön :O" och liknande.

enda negativa jag fått är att en del glor, fast nästan bara gamla gubbar! vänder sig om efter en, en gick till och med baklänges att par steg för att typ titta så länge som möjligt :S Har folk verkligen så lätt att fullständigt glömma bort all hyfs, det är ju lite hår bara :P

Leon1973
3

Jag kan komma på mig själv med att stirra som ett jäkla fån när jag ser någon med "färgat" hår, tats & mods… och jag kan vara en av dem som gör "helt om" och tar ett par baklängessteg bara för att se "mer" av personen.

90% av gånger jag stirrar är det för att jag tycker det är snyggt, resternade 10% är de gånger man tänker…   -" men hur fan tänkte du nu då " ?

Tyvärr finns det fall då folk skaffar "tats & mods" utan att tänka till lite före och det ser bara pannkaka ut. Men oftast tycker jag det är snyggt faktiskt.

[MrDiabolic]
1

#22 Även en "tant" kan vara snygg i mods och "papegojhår". ;)