Dricka läsk med nypiercad tunga
Jag har precis gjort min första piercing någonsin (bortsett från öronen), och när jag satt hos piercaren var jag så inne i att jag hade piercat mig att jag helt glömde bort att fråga om det funkar att dricka läsk. Så jag frågar här istället.
Är det big nono att dricka läsk? Kan det påverka piercingen negativt? Eller funkar det om man dricker ur sugrör kanske? Jag är en aning förhoppningsfull angående sista frågan… 😇

Inga problem, bara att dricka!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#1 Underbart! Tack för svaret! 😃
Alltså alla gör ju olika efter att dom har piercat sig i munnen/tungan.
Bland det första jag åt var nötter och drack en läsk och efter det sköljde jag noga igenom munnen med vatten och på kvällen/morgonen med munsköljet som jag fick med. Jag åt även en macka och drack juice senare på kvällen och min tunga läkte ihop utmärkt efter det. (jag gjorde även det med dom andra piercingarna som jag har i munnen)
Min polare däremot som gjorde sin tunga samtidigt som mig åt några skedar yoghurt och drack vatten resten av kvällen och efter det åt hon bara "flytande" mat såsom soppa, fil och yoghurt i en vecka. Och hon var väldigt nojig över att hon skulle få infektion och grejer.
Men grejen är den att jag var pigg som en lärka och hon var seg hela resten av den veckan. Men det är väldigt viktigt att du försöker få i dig mat ändå, för kroppen läker saker fortare om den får i sig näring. Men jag tycker att du kan testa och se vad du får i dig och sedan sköljer du noga med vatten efteråt. Och skölj med munsköljet varje morgon och kväll.
Lycka till! 😃
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#3 Det kanske är nötter, läsk, mackor och juice man ska få i sig för att den ska läka bra då? 😂 Nej, men jag får väl försöka äta så normalt jag kan. Tungan har ju inte hunnit svullna upp än så idag borde jag kunna äta hyfsat normalt. Imorgon kanske jag får hålla mig till yoghurt och soppor istället.
Jag är egentligen inte sådär jättenojig, jag tänkte mest för säkerhets skull angående läsk då jag dricker cola varje dag annars. 🙂
Tack! 😃