Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 15220 ggr
chibelin
0

brosk! hål i öronen läker!

Rakt på saken, vet ni hur lång tid det tar för brosket i örat att läka igen?

Jag tog för ca 6 år sen tre hål i bakre yttre delen av örat där bilden visar(http://bodyart.ifokus.se/Sites/0f1ff468-35b5-4e59-a756-6ecd5baa2874/%C3%96ronpiercings.JPG) på ettan, stavens nedre hål och ett nedanför dem. Jag var ung o visste inte att ta hål med pistol hos en frisör var dumt.
Dessa hål blev ständigt infekterade. För ca 1 år sen tog jag ur hängena och de läkte igen på en vecka.
Hur länge borde jag vänta innan jag tar om hålen? borde jag äns ta om dem i samma öra iom att brosket säkerligen sprack mycket när jag tog hålen?
(Vill tillägga att ett av hålen jag tog i örsnibbarna för 10 år sen också fått för sig att försöka läka på senaste tiden när jag tagit ur hänget. Vad gör jag för fel? EARS, STAHP! )

Aleya
0

Att göra i brosk är klurigt. Jag har själv försökt två gånger och båda blev misslyckade.

Håll dig till snibben tycker jag. För brosket kan tappa sin fasthet av alla hål och du står där med ett slokande öra istället.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

chibelin
0

tack för svar!
Aaau :( Slokande öra låter inte bra.. Saknar mina hål, det var fint med tre i rad. Känner en snubbe som har 10 hår längs med kanten på båda sina öron och för honom funkar det, har människor olika hållbart brosk i öronen tro? :(

Aleya
0

Det är såklart när du får infektioner jag menar som brosket börjar sloka. Ne men vissa har tur och kan ha piercing i brosket. Andra inte.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen