Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 843 ggr
Piggelins
0

Septum info?

Hej! Jag hade tänkt pierca septum nu i veckan. Och undrar med er som gjort det innan hur första tiden efter är? Räknar med lite smärta och sånt men blir det någon svullnad? Är såklart individuellt men hur var det för er? Vad är det vanligaste? Är det vanligt att det svullnar vill man kanske hellre göra den i slutet på veckan så jag inte behöver gå i skolan med super svullen näsa. Men är så sjukt taggat så vill ju göra den så fort som möjligt. 

Är det något annat speciellt man bör tänka på innan och efter?

Tack på förhand!

JossiMelon
0

Min näsa såg inte svullen ut. Men såklart var den öm. Vet du vanligt vett angående hygien och sådant med piercings, så kommer inte jag på något speciellt du behöver tänka på. 🙂

fuzzie
0

TS: Jag tycker inte alls att det gjorde särskilt ont, varken under eller efter "ingreppet". Det känns mer som att man har ett litet sår i näsan och jag glömde till och med bort att den satt där. Det blir heller inte så svullet, inte så det syns iallafall. Det är mer näsvingen som blir svullen så det syns. 😛 

Det du bör tänka på är att alltid ha rena händer innan du tar på din piercing. Alltså tvätta händerna när du har tänkt pilla på den. Sen bör du ju som sagt även tänka på att den sitter där så du inte glömmer det som jag gjorde hehe. Och tänk då på att inte röra händerna för hastigt uppe i ansiktet, då det är lätt att du kommer åt näsan och råkar knocka dig själv. 😉 

Lycka till! 😃

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Piggelins
0

Okej men det låter som det inte är några problem med svullnad och så:) Har en i tungan sen tidigare och den svullnade ju en del i några dagar efter. Men då blir det nog så att jag gör den imorgon!