Hemmafix!??
Ja som rubriken lyder.. är det vanligt? och varför? fattar folk inte hur farligt det kan bli?!
Jag är varken tatuerad eller piercad… Men har iaf vett nog att förstå att skulle jag göra något av det så skulle jag inte be min kompis att göra det iaf.
har hamnat på den här sajten nu ett par gånger genom Nya inlägg, och det har varje gång varit någon form av hammafix fråga..
Hoppas tråden kan få vara kvar och att jag kan få höra båda sidor sakligt utan pajkastning (som jag tro det kan bli)
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Tror att det är vanligare än vad man vill tro. Det var väldigt vanligt i min högstadieskola. Tror att det fortfarande är ganska vanligt bland minderåriga eftersom att de ofta inte har möjlighet att gå till en studio (föräldrar som motsätter sig, ont om pengar, för låg ålder osv).
Att du hittat hit flera gånger via nya inlägg när det varit sådana trådar är beklagligt eftersom att det strider mot sajtens regler, och de trådarna borde inte skrivits här från början.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Tyvärr tänker folk inte längre än näsan räcker då det kommer till pengar.
Det är billigare att göra hemma. Och som ovan skriver får en del inte göra i studio pga ålder. Då struntar man i riskerna.
Som sagt är det inte tillåtet att göra sådana trådar här inne eftersom vi inte stödjer sådant. Tråkigt att behöva gå in och låsa och ta bort trådar titt som tätt för att man inte läser reglerna.
Ja tyvärr är det väl ganska vanligt.
Jag har måånga kompisar som valt att pierca sig själv då det är billigare. Men ibland kan billigare bli dyrare i slutändan tyvärr.
Jag har faktiskt piercat läppen själv och det ångrar jag så in i… Vart inge bra och nu anser jag att man SKA gå till nån som vet vad denne håller på det och har sterila verktyg och sånt. Fy för att hålla på hemma.
Har både piercat och tatuterat mig hos kompisar. Tatueringen sitter kvar och är väl sådär i skick. Den läkte bra och fint, men omgivningen där den gjordes var väl allt annat än renlig. Ung och dum. Min allra första. Sen dess har det bara blivit hos studios.
Piercingar… Ja, gjort flertalet hos kompisar som har någorlunda kunskap om vad dom gjort. Men ingen har läkt riktigt bra, så har till slut plockat ut och låtit dom läka ihop.
Sist var det vanliga hål i öronen. Har tagit med pistol två gånger och ingen av gångerna ville läka trots att det var plastörhängen (för att undvika ev metallallergi). Så ville inte betala 450 spänn för att få hål som ev inte kommer läka.
Och mycket riktigt, dom ville inte alls, trots att jag rengjorde bra och inte var där och pillade.
Men skulle tro att jag haft mycket tur som haft kompisar som varit noga mer hygien (utom den som tatuerade då).
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus