Bokat tid!
Yay så har jag varit inne på Mik's tattoo i Köpenhamn och bokat tid! Det fanns först lediga tider hos tjejen jag valde i april, så jag bad om en tid i slutet av april så man ändå hinner få in extra pengar tills dess. 😉
Så den 28:e om kvällen ska jag få min första tatuering! Hon skrev upp 3,5 timmar, så jag antar att själva tatueringen kommer att ta runt tre… Härligt!
Det blir en blomstertatuering på skulderbladet.
Är det någon som kan förklara hur ont det gör? För min sambo känner typ ingen smärta så han retas bara med mig om att jag kommer att svimma, osv. 😕 Vad ska man vara beredd på?
Vad kul med din första tattoo! 😃
Jag tycker det känns som att köra en epilator fast på armen var det ju i mitt fall. Sen känns det ju mer/värre ju närmare benen (inuti kroppen) man är. Revbenen ska ju tydligen vara pain in the ass… 😉
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#1 Ja det har jag hört förut! 😃 Mjo jag är ju ganska smal också, så det kommer nog nära själva skulderbladet skulle jag tro… När jag föreställer mig smärtan blir det en scen ur någon slags skräckfilm där man skrapar upp huden och fortsätter att skapa i såret med något rostigt instrument… 😂 Helt så illa är det nog inte - hoppas jag!
Det är väldigt individuellt hur smärtan är..
Klarar du smärta bra annars? Typ om du slår dig eller så.
När jag gjorde min på ankeln så tyckte jag inte alls de gjorde ont mer än precis när den gick på benet/knuten vi ankeln.. Men som sagt väldigt individuellt..
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#3 Relativt bra. Beror på vad för slags smärta det är också, men jag tror inte det ska vara så hemskt om jag kan distrahera mig lite. 😛 Skarp smärta föredrar jag över dov smärta (exempelvis som mensvärk eller liknande) i alla fall…
#4 Okej. Men då bör du nog kunna klara de bra 😛 Med tanke att de tar så lång tid så kan du ju alltid ha mp3/ipod eller vad du nu har med dig . Jag har sett att i USA så har vissa studios hörlurar till sina kunder/klienter 🤪
Är du orolig att de ska göra jätteont eller så , så prata med tatueraren 🙂
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#4 Då ska det nog inte vara något problem för dig. Ta med dig vatten och lite godis så du får upp blodsockret så går det bra ska du se. 🙂
Sen kommer tatueraren säkert att testa att "dutta" på din hud med maskinen för att du ska se att det inte är någon fara och sedan testa första strecket, går det bra så fortsätter ni bara med resten. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#5 Ja det var en tanke faktiskt. Men jag tänkte släpa med mig sambon också, så får han underhålla mig. 🙂 Så länge han inte sitter och retas, haha.
Är inte så orolig för smärtan, tror faktiskt att jag föreställer mig att det är värre än vad det faktiskt är. Är snarare lite orolig för att jag kommer att spänna mig och grejer.
#6 Vad skönt att höra. 😃 Ja jag ska ta med något snacks så jag håller blodsockret uppe.
En fråga… Jag ska inte ha svarta outlines, utan bara färg. Gör det skillnad i smärta eller hur lång tid det tar? 🙂
Kul! :D
som svar till #1 så är revbenen inte SÅ pain in the ass, det värsta som jag upplevde var när det hade gått så lång tid att adrenalinet och "chocken" försvann, DÅ kom smärtan! Efter 5 h under nålen så är nog vem som helst mör. Men jag tror att 3h på skuldran är helt ok i smärtväg :D
Du får visa bild när den är gjord! :D
Where you invest your love
you invest your life
#7 Det känns "vassare" att göra outlines medans själva ifyllnaden av färg är lite mer "malande" hehe 😃
Svårt att säga hur det kommer kännas för dig då alla är olika. Men det var på detta sätt som jag upplevde det iallafall. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#8 Haha kan tänka mig att det inte är så kul efter 5 timmar.. 😉 Jag hoppas mina endorfiner orkar med 3 timmar! Men det blir nog inte så farligt. Lägger absolut upp bild på resultatet sen!
#9 Ah, jo det försökte nog sambon förklara också. Om att outlines var vassa och skuggor och liknande kändes på ett annat sätt. Nåja, det går nog. 😃
Det gör inte speciellt ont, du kommer att klara det galant..
Jag råder dig att ha med dricka (inte alkohol) så att du kan dricka under tiden för man behöver vätska.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
#11 Super! Ja jag tänkte ta med något att dricka och äta. Såklart inte alkohol, trots att det är Danmark 😉
Men jag har en till fråga… Tatueringen ska ju vara på skulderbladet.. hur blir det då med bh-band? Skaver de? Ska man köra på bandlös bh medan tatueringen läker?
#12 Det får du nog känna efter själv, men dom första dagarna kan du nog köra utan band :P
/ J
#13 Ok :) Tänkte bara att det kanske kunde skava så färgen blir ojämn (om det blir sårigt)? Får nog köra utan först… blir också lättare att smörja in då. 😃
Åh, vad jag längtar!
#14 Där blir ju lite sårskorpor (oftast) på tatueringen .
De om färgen blir ojämn eller inte har jag personligen ingen aning om🤪 haha.
Men ja kör utan så länge du själv känner att de går bra, eller kör med halterneck då rör den inte tatueringen heller. 🙂 Ja de blir lättare att smörja som du säger , 😛
Tänk också på att ha en tröja som du inte är så rädd om på dig, i alla fall när den är nygjord 😛
/ J
#15 Tack så mycket för hjälp och alla tips :) Ja jag fick också höra av sambon att lakanen kan bli färgade… Får nog sova i någon ful tröja. 😃 Hur länge kan den färga av sig?
#16 Max någon dag tror jag. Men jag tänkte mest för blodet när den är nygjord 😛 haha . Tänkte inte alls på färg , haha
/ J
#17 Jaha.. 🤐 Haha nåja, det löser sig!
På skuldran gjorde jag min första tatuering och det gjorde inte ont för fem öre. Det kändes självklart att han höll på med något där men ont gjorde det inte. Gjorde min andra tatuering i veckan och var sjukt kaxig eftersom den första inte gjorde ont. Nu gjorde jag på underarmen och den smärtan kommer jag aldrig kunna beskriva 😛
#19 Haha men ok! Det låter i alla fall tröstande. 😃 Fast alla har ju olika ställen som är ömtåliga… Men jag biter såklart ihop även om det gör ont. :P
#21 Det verkar vara väldigt olika! Men jag förbereder mig på det värsta och hoppas på det bästa 😃