Hjälp!
Tatuerade mig i tisdags och har fått utslag vad kan detta bero på? Det känns ingen ting men ibland kan det kännas irreterat om tröjan är i mot detta. Har fler haft så? Har smörjt in med hellosan 2 ggr men nu använder jag vasselin..
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
Läste att någon haft liknande. Men vad är det och hur försvinner det?
Jag får alltid sådana. Det är vanligt när huden är inkapslad i fet salva, och detta är hudens reaktion på instängdheten. Mina brukar försvinna på några veckor.
Vaselin gör det bara värre, så återgå till Helosan eller en parfymfri lotion.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Inte använda vaselin. Helisan eller bepanthen ska det vara. Varför tar du vaselin? Ju fetare smörj du använder, ju oftare och om dj tar för tjockt ju fler plitor lär du få.
Är det musfötter? :3
Råttfötter* :)
Nu har äntligen blåsorna försvunnit :)
Vad fint!
#7 tack :)
#6 Jag fick sådana när jag använde Bepanthen och det visade sig att jag var allergisk mot det (eftersom det innehåller mandelolja), så det kan vara en allergisk reaktion. Jag höll seriöst på att klia ihjäl mig innan jag upptäckte allergin och kunde byta till Helosan (som jag aldrig får utslag av).
Ett tips om det kliar förresten är att klappa med handflatan över området som kliar. Det går att ta i ganska hårt eftersom det inte skadar läkeprocessen. Superskönt när en inte vill något annat än att greppa en rotborste och rafsa loss. ;)
#9 Tack för ditt tips håller helt med, man vill bara slita bort blåsorna så att dem försvinner. :)