hjälp med töjning
Har fram tills nu köpt ledsticka när jag ska töja öronen, men nu börjar de bli så dyra. Sitter just nu på 15mm, ska upp till 16mm. Har testat tejpmetoden, använt bondagetejp, men mina öron gillar verkligen inte det, även om det bara är ett lager så verkar tejpen torka ut nåt överjäkligt, flagar och spricker efter bara någon dag. Ska jag köpa en sån där spiral istället? Tycker de är skitfula men vill inte tvinga i större smycke bara så där. Eller kan man gå till en studio så dom får töja?
Du bör först och främst använda dig av kirurgiskt stål och inte acryl. Och jag tycker hellre att du ska fortsätta köra på ledstickor eftersom det ger en jämnare töjning av örat än vad en spiral gör.
Du kan ju gå till din piercare och se om dom kan hjälpa dig att töja upp också. Sen hoppas jag att du använder tunnlar/pluggar mellan dom gånger du töjer så att örat får vila.
Men lycka till! 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Brukar använda tunnlar eller pluggar i antingen titan eller kirurgiskt stål. Ända anledningen att jag frågar är att vill jag ha en ledsticka så kommer det gå på ca400kr, känns lite surt för nåt jag bara kommer använda en gång. Ska kanske höra mig för om studion jag gått till förut kan töja upp åt mig, tänkte det vore bäst att höra efter först så jag inte ringer till de med dumma frågor.
Har du provat med någon annan tejp?