Hur ser er töjning ut?
Hallojsan =)
Jag får ofta höra förvånade och/eller oroliga kommentarer från folk som får se min töjning utan smycken. Den vanligaste kommentaren är "Oj, vad rött det är!". Jag svarar alltid att det är så det ska vara. Jag har inte själv märkt några problem med min töjning, den gör inte ont och varar/blöder inte. Enligt mig mår den perfekt. Och jag har inte själv funderat över att det är lite rött eftersom jag är märkar några problem med den. Men eftersom alla frågar; hur ser era töjningar ut utan smycken?
//:Cochon =)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Tack för bilderna, skulle säga att mina ser ut som ditt JossanH bara snäppet mer rosa, var mest bara nyfiken på om er andras töjningar såg likadana ut som mina. =)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Ber om ursäkt för sämsta bilden någonsin. Insåg det nu.. haha. Men som sagt! Känns det bra är det kroppens sätt att säga att det är chill :)
Min blir röd av att man tar i den och tar ut den osv och det är nog rätt individuellt hur rött allt blir 🙂
//Joanna
Varför det töjda hålet (huden, snibben) blir röd när smycket är ute beror på att blodet får tillbaka sitt flöde. När smycket är i, täpps kapillärerna(småsmå blodkärl) och blodet saktas ned. Skulle det bli så att snibben inte blir röd och varm när du tagit ur smycket kan du ha för mycket ärrvävnad och kapillärerna kan vara skadade. Inte kul med döda snibbar. Mina snibbar bli illröda (vilket jag tackar gudarna för) när jag tar ut mina pluggar.
#6 Oj, det visste jag inte, tack för den informationen. =)
Undrar om det är rätt tråd att fråga om den ser bra ut eller inte, Men har letat överallt. Känns som om snibben har fått en sk "Weak-Spot" men jag vet inte. Hålet är ju lite felplacerat o så.
Har kört 12mm i snart 3 veckor nu. O nu använder jag en DF plugg i akryl.
Så ser hålet bra ut? Och finns det nåt man kan göra för att få snibben tjockare?
Mina ligger på 30 mm. Dock är dom tagen med pistol och blev sne, därav så lite hud… 😕
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#12 Den ser ut att sitta lite långt in. Att hålet i sig inte är runt spelar mycket in på, hur länge du har haft storleken, hur pass bra läkkött du har etc.
Det ser lite irriterat ut, vilket är ganska normalt. Hur länge har du haft det? Och vad använder du för smycke?
Jag har haft storleken sen i nov-dec !
Gällande piercingar och tatueringar har jag relativt bra kött då det är "renare" sår än när djuren river upp eller dylikt.
Oj, är den irriterad?
Jag har spiralen jag töjde med. Har en tunnel som väntar på att hålet ska bli "mjukt" nog för att kunna få in den. Borde kanske köpa en tunnel i storleken under för att kunna byta?
Where you invest your love
you invest your life
Ta inte att den ser irriterad ut för allvarligt. Töjningar blir lätt irriterade, går bort av sig själv i dom flesta fallen.
Har du ett 10mm hål och har köpt en fast 10mm tunnel är det bara att ställa sig i duschen och på med lite värme så är det löst ;)
Visar det sig att det inte skulle fungera hade jag försökt tejpat spiralen lite och haft den i en månad till :)
Okej tack! 😃
Where you invest your love
you invest your life