Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 1487 ggr
[Tilde]
0

Svenska symboler

Jag skulle i framtiden, kanske nästa år, vilja ha något svenskt tatuerat. Har funderat på en enhörning målad som en (rosa) dalahäst, men sambon hatade idén… 😂 Så har ni några andra förslag? 

OBS! Det ska vara i färg (såvida det inte är något litet)!

JossiMelon
0

Midsommarstång, någon i svensk folkdräkt, semlor, köttbullar, haha… Det är vad jag kommer på för tillfället. 😃

JossiMelon
0

Tycker en rosa dalahäst låter väldigt coolt annars, så avfärda inte den idén helt. 🙂

[Tilde]
0

Haha inga maträtter tack 😂 Mjo jag gillar idén, men vi får se om jag tröttnar… Annars funderar jag på någon vikingasymbol. Typ yggdrasil (trädet) på låren vore ju snyggt. 🙂

FunkyShrimp
0

tors hammare :)

[Tilde]
0

#4 Nej det tycker jag inte är fint tyvärr.. eller, jag vet i alla fall inte hur man skulle kunna få ihop ett sådant motiv till något färgglatt och feminint. 😛

Karmatarerskanise
3

Lingonris 😂

Charlott_
2

Vår Svenska flagga så klart! :D haha

sisela
0

En kurbits har jag tänkt på men jag kommer nog ändå aldrig tatuera mig.

[Tilde]
0

#7 Nja… 😛

#8 Måste erkänna att jag aldrig har hört ordet förut, haha.. 😞 Men det låter som en idé jag faktiskt skulle kunna tänka mig, kanske ihop med något annat motiv.

sisela
0

#9 whaat?! Men ok jag är från Dalarna. Där lever man ju med kurbitsar på ett annat sätt kanske. Egentligen är det det samma som dekorationen på dalahästar. Samma estetik/ursprung. Fantasi-folklore-blommor. #1 haha en köttbulle skulle vara snyggt. IKEA loggan kanske? Eller ett porträtt av Roxette?

FunkyShrimp
1

#5 du vill ha förslag, jag kom med förslag :) och det är übersvenskt.
Självklart kan man gör det till något feminint, om man bara har fantasi :)

men du väljer ju såklart vad du vill ha, men ingenting är omöjligt!

[Tilde]
2

#12 Ja det vet jag att du gjorde, men det betyder ju inte att jag gillar alla förslag jag får. 😉 Tack ändå! :)

lekandur
2

Kanske en midsommarkrans kring handleden eller något med fina feminina (om man är ute efter det) blommor? :)

😊

Where you invest your love
you invest your life 

[Tilde]
1

#14 Älskar i alla fall midsommar, så det vore kanske något. 🙂

Får nog sätta mig ner och försöka skissa ihop olika kombinationer tror jag.