Frågor ang cheeks
Hejsan!
Jag funderar på att göra cheeks…har gjort nu i ett par år =)
Men har läst att dem är svårläkta. Jag har aldrig haft problem med läkning när jag har piercat runt omkring munnen. Dock har mina ytliga piercing aldrig blivit bra så som earl, ögonbryn och navel.
Vet att det är inviduellt. Men vilken piercsing kan man jämnföra smärtan med?
Hejhej!
Joo, dom är rätt svårtläkta eftersom dom sitter på ett ställe i ansiktet som rör på sig mycket när man pratar, ler, skrattar, jaa allt typ. Så läktiden ligger på mellan 6 månader och 1 år.
Jag fick mina felplacerade och har nu plockat ut dom eftersom dom satt så himla fel att dom aldrig läkte, då har jag ändå haft dom i 9 månader. Men i sommar ska jag göra om dom på Calm i stockholm. Så gå till en duktig piercare som vet vars dom skall sitta så slipper du problem i onödan.
Jag har också sjukt bra läkkött men dessa gick inte pgrund av placeringen. Dock är det ju inte öppna sår, men man märker ju att dom inte är färdigläkta alls. Jag tycker faktiskt att det kändes som att ta hål i läppen bara, vilket alltså är väldigt lite "smärta" för mig. Men alla är vi olika.
Dock är ju även earl, navel och ögonbryn kända för att krångla mycket.
Lycka till iallafall! 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Tack för ditt svar =)
Ja men då känns det ju inte så farligt med smärtan =)
Funderar på India i malmö.
En kompis hade sina under väldigt många år. Otroligt lättstrulande piercingar må jag säga. Så fort hon blev lite förkyld eller liknande så började de vätska och vara sig. Även efter flera år. På så vis läkte de aldrig helt utan strulade vid minsta lilla. Hon hade även ett antal andra piercingar under olika tider, runt/i munnen, och dessa länge betydligt bättre. När hon sedan tog ut piercingarna hade det blivit mycket ärrvävnad runt piercingarna så det tog lång tid innan jag såg (på bild då vi inte längre bor i samma land) att hon faktiskt hade tagit ur dom. Bara man är beredd på att det kan bli så, så är det ju otroligt snygga piercingar om de hamnar på rätt plats och på rätt person :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ja, tycker det är väldigt snyggt!
Har stora ärr efter min ögonbrynspiercing och framförallt efter min earl. Jag var så envis med dessa, fick blåsor runt, dem varade och tillslut blev dem lila…min mormor var beredd att betala mig för att ta ut dem haha…tog ut dem ändå och straffet blev ju fula ärr efter min envishet.
#4 Oj, men fick du sådana problem så skulle du ju ha tagit ut dom direkt, för det är absolut ingen idé att kämpa på om dom blir lila! Då har det definitivt gått för långt, så hoppas att du har lärt känna din kropp och inte låter det gå så långt nästa gång. 😮
Men som sagt, om du skaffar cheeks så var mycket noga med placeringen först och främst och sedan är det mycket viktigt att du följer skötselrådet. Och som sagt, börjar det likna symptomen du beskrev där ovanför så måste du försöka ta ut dom. 😕
Jag menar inget illa, vill bara inte att du ska genomgå onödigt lidande liksom. Men än en gång, lycka till! 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Tar inte illa upp =) Vet att det var dumt, men ville så gärna ha dem kvar. Tog ut dem när dem blev lila, men blåsorna som kom upp tidigare försökte jag att bli av med, med hjälp av zinkpasta.
#6 Ok, vad bra! För det var som sagt inte illa menat. 🙂
Men nästa gång du känner att det börjar bli problem så kan du ju kontakta din piercare som kan kolla på piercingen och avgöra vad man bör göra får att få ordning på den/dom igen.
För går man till vårdcentralen så säger dom alsolsprit och det ska man aldrig använda i en färsk eller öppen piercing! Och dom gör heller helst inget åt det då dom anser att det är självförvållat… 🤔 Och dom kan säga att man bör ta ur piercingen direkt men gör man det och man har en kraftig infektion så kommer man mest troligt "kapsla in" infektionen och då kan det gå riktigt illa om man har otur. 😕
Sorry för OT, men tänkte att det kanske hjälper lite iallafall. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Som med allt, så är ju en duktig piercare A och O för att få snygga piercingar. Har sett de som tagit cheeks där placeringen inte alls är anatomiskt riktig och sådant får jag panik av!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#8 Yepp, jag är ett sådant exempel där placeringen rent anatomiskt var helt åt helvete… Och snyggt var det inte heller… Och läkte gjorde det inte heller… 🤔
Mina tog jag ut nu i veckan eftersom det som sagt varken var snyggt eller läkte och jag har varit missnöjd med dom i över 8 månader. Men därför kommer mina att göras om till sommaren på Calm. Så jaa, man ska välja sin piercare med omsorg. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#9 mardröm!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Skulle inte rekommendera cheeks till någon pga hur jävla svårläkta de är. Kämpade med mina i nästan två år, men som någon skrev tidigare så krånglade de jättemycket så fort jag hade minsta förkylning eller annat, de fastnade i kläder, kudden när jag skulle sova etc. Och att gå med varande sår i ansiktet är aldrig kul. De fyra andra orala piercingar jag har har ALDRIG krånglat. Kinderna går inte ens att jämföra med dem.
Jag tog motvilligt ur mina i oktober och fick ärr (vilket iofs inte stör mig så mycket). Idag är jag extremt nöjd med att jag tog ur dem. Jag fick ju behålla smilgroparna, vilka var anledningen till att jag skaffade cheeks från början.