blödande töjning
Har idag bytt min expander på 6mm mot en plugg på också 6mm. Det gör inte ont eller något men det blöder, vad ska jag göra?
har töjt för ett år sedan och då upp till 10mm o hade aldrig detta problem innan, vad kan det bero på?
tack på förhand!
Är din öronsnibb svullen och varm också? (jag antar att det är den du töjer) hehe 😉
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
inte svullen alls kanske lite varm nu när du säger det 😮
haha ja örsnibben ^^
Ok, då tycker jag att du ska koka saltlösning och ta ur smycket och gör rent. Beroende på hur mycket du blöder så kan du kanske ha kvar den på den storleken, men jag skulle nog ändå rekommendera att du byter ner dig en storlek för att vara på den säkra sidan. 🙂
Lycka till!
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
tack för så bra svar :)
Blöder det har du spräckt örat. Minska storlek och tvätta med koksaltlösning två gånger om dagen.
Eftersom det redan var någon som skrivit ett inlägg om blödande töjning. Jag lekte med mina hundar och fick en smäll på örat som jag precis har börjat töja så jag har inte kommit så långt i röjningen. Men det blev varmt och jag kikade närmre och det hade börjat blöda lite. Så jag tog ur och tvättade med koksaltlösning och satte i den minsta storleken. Ska jag ta ur och låta det läka eller kan jag ha en plugg i?
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#6 Du bör ta ur smycket som hade i när du fick smällen (vilket du redan gjort 👍) och sedan tvätta rent vilket du också har gjort. Men sen behöver du ju inte gå ner till den minsta storleken om det är så att du har kommit en liten bit på vägen.
Utan när det blir en blowout eller att man börjar blöda lite så byter man ner sig 1 storlek för att örsnibben ska kunna få "slappna av" och läka ihop i lugn och ro. Men hur många mm hade du innan du fick smällen? 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Jag var bara på 3mm och örat är ju lite svullen nu. Så klantigt gjort verkligen haha. Jag har precis börjat och 3mm var första steget för mig för jag började med 2mm, 3mm var inga problem att få i så jag tänkte att jag låter den sitta i ett tag för att ta det sakta.
#8 Hmm, men om du har så pass "liten" storlek så ska du nog inte behöva byta ner dig i storlek då det egentligen inte gör någon skillnad.
Men om du är kvar på 3 mm och känner efter om svullnaden lägger sig rätt snabbt och att det slutar blöda så kan du ju ha kvar den storleken, men känner du att det inte funkar så får du nog gå ner till 2 mm. Men det känner du nog som sagt själv vad som känns bra. 🙂
Och i början så kan det gå lite segt och vara lite svårtöjt och är man på så små millimetrar så drar det ändå ihop sig så snabbt så örsnibben "hinner" ändå inte vila liksom. 😛
Hoppas du förstår hur jag menar, blev rätt flummigt detta. 😉
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Blöder det fortfarande eller har du en skorpa?
Det blödde inte så mkt utan jag såg att det var blod när jag kollade närmre. Jag bytte iallfall ner till 2 för jag tyckte inte svullnaden gick ner, nu har den börjat gå ner och örsnibben är inte varm längre. Det har varit liten skorpa.
#11 Det låter jättebra! Vad skönt att det börjar bli bättre. 😃
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#12 :D så typiskt jag som var så taggad att börja så börjar det strula pågrund av de jäkla hundarna :P
haha det som alltid händer mig med alla mina piercings och töjningar, jag råkar alltid fucka upp på nåt sätt ^^