Mina tatueringsplaner
Som minderårig har man planer på vad man ska ha för tatueringar, hur de kommer att till se ut, vem som kommer göra dem och vart de kommer att sitta 😃
Min första tatuering kommer nog vara tillängnad åt min kanin som dog några år sedan. Jag vill ha "Wake up from the nightmares" eftersom vi hade ett speciellt osynligt band och då kunde han liksom märka när jag hade mardrömmar och väckte mig. En speciell gång var när jag tagit med honom i soffan efter skolan och då var jag trött, hade honom liggandes på magen och somnade, mardrömmen kom men precis när det hemska skulle hända väckte han mig ❤️ Sen så har han hjälpt mig igenom åren med mobbning 🙂
Den vet jag inte vart jag vill placera men jag vill ha den så jag lätt kan se den, jag vet inte heller vilket font/textstil som jag skulle vilja ha, hjälp? :)
Den andra är Dödsrelikernas symbol, fast jag vill ha det på mitt sätt, inte sån vanlig svart utan en vit som utstrålar alla regnbågens färger. Jag vill ha den ganska stor 10-15cm diametern på typ överarmen.☝️
Den tredje är en zombiekanin, varför? Det vet jag inte men jag vill verkligen det. I min hjärna vet jag precis hur den ser ut, lite ruttet i kroppen, sårig mun håller i typ människohänder osv. Det skulle kunna varit en symbol för djurplågeri men inte för mig. Det är bara något som jag vill ha
Den ska sitta på vaden dock vet jag inte vilken, men tror den som har minst prickar, haha 😃
Har ni några tatueringsplaner? Vill gärna veta dem :3 Jag tycker planeringen av tatueringar är ytterst viktiga men själv kommer jag nog ha några impulsivtatueringar som äldre tror jag 😃
//Joanna
Jag har för många idéer (eller för lite pengar). Men nu i februari ska jag gå och boka tid för ett kvinnoansikte på höger axel. Jag har en sugarskull på den andra, så det är tanken att de ska passa ihop lite.
Har också en idé om en gyllene kvick i nacken. Passar mig bättre än dödsrelikerna :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag älskar rock/metal så vill gärna ha någon snygg döskalle eller dylikt gärna med vampyr tänder då jag älskar vampyrer med - dock inget gitarr osv eftersom jag själv inte kan spela något.
Sen vill jag ha en liten tatuering bakom örat, de 4 symbolerna från en playstationkontroll dvs trekant, fyrkant, cirkel och kvadrat i de aktuella färgerna knapparna - jag har alltid vart en gamer - dator spel som WOW kommer och går (även fast jag älskar wow även om jag inte spelar i dagsläget) medan jag alltid favoriserat playstation framför alla tv spels konsoler (men måste medge att xbox nailade kinect tusen gånger bättre än Wii och PS varianten så eloge till dem) ^^
Vill tatuera in min hunds namn Nadir då han är det som betyder mest för mig här i livet, han har vart med när jag gick från tonåring till vuxen, svåra tider i svåra förhållanden och svår ekonomi och allmänt skit så har alltid han stått överst alla och allting. Samt att jag fick honom när han var 2 år och han var inte "rätt" uppfostrad och väldigt rädd så kämpat så hårt med att få han till den han är idag och vi har svetsats samman hårdare än jag gjort med någon tidigare hund som jag haft sedan de var valpar - vi valde inte varandra - vi lärde oss varandra.
Sen skulle jag behöva en tatuering som påminner mig om att detta liv är mitt och nu har jag ställt upp för partners som haft psykiska sjukdomar, barn, dålig karaktär, allmän lathet och tagit mig för givet och låtit mig städa och kämpa nästan ihjäl mig för hushåll och förhållande och jag orkar inte längre - jag tror på kärlek men inte relationer och jag behöver påminnas att INGEN någonsin ska få mig att känna att jag inte får göra det jag vill, att jag inte får stanna i stan på kvällen, att jag inte får ha vissa vänner - livet är nu och förbannat jävla kort.
Oj oj oj… Jag skulle kunna skriva en låååång lista med allt jag vill göra ;)
Game Over på knogarna i 8-bits text
En sleave med anime tema
En sleave med Tv-spels tema
Göra färdigt min chestpiece med ett människohjärta och taggtråd
Göra en pinuppa på vänstra låret i 60 tals stil (har en på högra)
Göra pinups på vaderna i manga stil
Göra en Alien och en Predator gadd på sidorna (revbenen)
Tassavtryck från mina djur (vet inte vart än)
Minnestatuering till min pappa, oldschool skepp då han var fiskare (vet inte vart)
En tatuering i Jacob Pedersen stuk (vet inte vart eller vad än)
Länk till hans galleri på FB så man får en blick i vad jag menar ;)
https://www.facebook.com/pages/Jacob-Pedersen/275425862491941?fref=ts
Jag gillar hur han gör med svart och rött (my kinda style)
Sen är det säkert hundra andra grejer jag kommer vilja göra, bara att jag inte fått dem i huvudet än ;)
//Belinda aka Zandrama
Ärligt talat TS texten hade jag gjort i samma font som i Harry Potter böckerna då jag tycker den är jäkligt cool att använda som "tatuerings text-stil".
Åh va många idéer :o Känns som jag kommit på ganska få, haha😃
#4 Vad heter den fonten? Det finns hemsidor som man kan pröva skriva saker i en viss font🙂 Skulle kunna vara intressant om det blir snyggt 👍
//Joanna
Jag har så mycket skinn och alldeles för lite pengar, blir bara jobbigt att planera..
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Jag vill ha en Fenix någonstans, då jag tagit mig genom helvetesår av mobbning, ätstörningar, depression, ångest, social fobi och en annan massa skit och blivit en bättre, starkare människa av det.
Sen vill jag ha texten 'Do not delete the value to live for by death', som kommer från en av the Gazette's låtar som verkligen tog sig rakt in i hjärtat.
Sen kanske SuG's logga, men vi får se.
Sen kanske någon mer tatuering, men jag har inga direkta planer just nu. Fenixen har jag velat ha sedan jag var 11, då jag var mitt uppe i helvetet. Jag hade precis fått reda på vad Fenixen stod för och bestämde mig där och då att om jag tog mig igenom allt jag gick igenom då med livet i behåll ska jag tatuera in en.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
#5 kan leta imorgon :)
*Min katts tass
*Ett hjärta på mitt ena långfinger
*En tatuering för mina systrar, mest troligt infinity med "systrar" inskrivet i
*Text, antingen just keep swimming, hakuna matata, refuse to sink eller något.
Sen vet jag inte riktigt hur många fler jag vill ha ^^
Först ska linjerna på min första tatuering på underarmen snyggas upp lite. Sen har jag en ros på ena smalbenet som jag vill bygga på lite, vet inte riktigt hur än men fler rosor bl.a.
Och någon gång vill jag tatuera insidan av överarmen (samma arm som redan är tatuerad) med fotografering som tema, för att symbolisera min passion för den konstformen.
Dessutom vill jag ha en tatuering som symboliserar min kärlek till musiken.
Allt i färg och old school-stuk.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#7 åh det var ett bra motiv altså fenix fågel - att resa sig igen
#11 Exakt! Därför vill jag ha den. Jag har rest mig ur helvetesåren och blivit starkare av det. Kommer bli så awesome.
#7 #9 Älskar verkligen tatueringar som är där med mening❤️
Alltså jag skulle vilja ha en fågel också, en stark en men jag måste hitta någon som betyder något som rör mig liksom 🙂 Fenix är väldigt bra men på min arm skulle den påminna mer om Dumbledores fenix än meningen med fenixen
#8 Det uppskattas ❤️ Har försökt att hitta men jag kanske är för dålig på att hitta sånt
#10 Old school är så himla fränt 😃
//Joanna
Jag har börjat planera massa! xD
Vill först och främst ha fem blommor (inte 100 på design, men väljer mellan två olika) som symboliserar familjen.
Sen har jag en kanintatuering jag vill skaffa, med smultron och grejer så den blir färgglad.
Sedan funderar jag på att göra något på ena foten/hälen men har inte bestämt mig för vad. Vill endast ha färgtatueringar dock. 😊
Oh!
Jag kommer nog även tatuera in våra hundar någonstans. En av dom avlivades i måndags, så…
- två rått tassar under nyckelbenet
- en drömfångare på högra underarm
- en liten tatuering vid den vänstra handleden med texten "stay strong"
Jag har planerat lite iallafall. :)
http://ask.fm/JessicaReips
Hmm vill göra en bild jag målat på underarmen som början till en sleeve det är en uggla i rustning med rosor i new school stil. Och texten family och en hundtass på ena handen o nån bra motiverande text på andra hand (från tummen sen följa längst ner på över handen mot lillfingret vänd mot mig haha om man fattar hur ja menar) En eller flera vargar De e dom jag bestämt men skulle gärna vilja ha en candyscull en drömfångare en studsboll :) o säkert många fler :)
Vad roligt att höra om allas planer! 😃
Själv så behöver jag först mer pengar innan det blir mer tatueringar, men mina nästa är att fixa klart min underarm, vet bara inte riktigt motiv än! 🤔
Sen så ska jag tatuera in min katt på benet! Visa för alla att jag är en crazy cat lady! Haha 😉
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Mina planer då 🙂
- En varg på ovansidan av underarmen
- Två grenar som går från vardera änden av axeln och upp lite i nacken
- 8 cirklar utplacerade: 3 längs med nyckelbenet, 1 på vardera överarm och 3 på ryggen strax under grenarna. Alla med olika motiv i dom
In vestigiis lupi...
Kom på en till tatuering som jag har planerat att skaffa! Kan inte förstå att den inte kom upp på hjärnan, denna har jag planerat att skaffa sen femte klass!
Jag skulle vilja ha en drake eller en kinesisk drake från skulderbladen fram uppåt armen och nedför armen
#18 Haha ja det är dyrt med tatueringar :o
Så gosigt att många andra också ska ha tatueringar som representerar sina djur ❤️ Det blir typ ett bevis på hur mycket man verkligen älskade dem
//Joanna
Kul att läsa allas planer :)
Själv så har jag nog bara 1 som är helt bestämd, en syskontatuering med min syster(vår bror ska också få vara med på ett hörn trots att han inte vill tatuera in den själv :P )
Sen har jag funderat på att göra hela vaden/under knät ner till foten( som en sleeve, vet dock inte om de heter något annat på benet :P ) Och så skulle jag vilja ha en text på vänstra sidan av kroppen .
Sen kan jag nog inte komma på något annat, förhoppningsvis blir det en av de tre ovannämnda detta året :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Lägger till en tatuering jag planerar att skaffa någon dag! En enhörning antingen på sidan av låret eller en liten på handleden. 😃
Oh kom just på en tattoo jag verkligen vill ha nu när #22 nämnde lår :P hahah.
Jag ska ha en koifisk på mitt högra lår en dag :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Jag har massa planer på tatueringar (när jag väl får tatuera mig), jag vill ha carpe diem. Jag vet orginelt, men det var min farmors favorit citat och jag vill då tatuera in det för att hedra henne då hon dog i bröstcancer 2013. Funderar på att tatuera in ett armband runt handleden, isf skulle det varit ett fuck cancer armband. Såna som man kan köpa lite över allt, tror det skulle kunna bli riktigt snyggt om man hittar en bra tatuerare som kan göra det snyggt med skuggor osv så det ser lite realistiskt ut ;)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Jag vill tatuera in något som har med min hund att göra men jag vet inte exakt vad.. Vill nog inte ha porträtt för är rädd att det ska se ut som en stor svart klump då (han är svart och långhårig) och vill heller inte ha text utan det ska vara motiv. Tycker det är så svårt att komma på något.
Sen vill jag även ha ett lejon eftersom det är mitt stjärntecken. Har funderat lite på att ha ett lejon som hoppar ut från vatten eller liknande eftersom det då skulle ha något med min hund att göra och även stjärntecknet.. Men jag vet inte om det skulle bli bra så därför är jag tveksam.

Mina planer 😃
- Fortsätta på min lårtatuering, som kommer vara ett landskapsmotiv med regnbåge och vatten, träd och sådant. Har gjort en sittning på den, men det är myyyycket kvar. Ska täcka nästan hela framsida lår.
- Göra andra låret, med motsvarande motiv, fast skillnaden är att det ska vara natt, så ingen regnbåge och sol utan måne och stjärnor istället, men samma grundmotiv (alltså landskapet).
- Ett hjärta på mitt långfinger.
- Eventuellt fixa till mina vadtatueringar lite.
Sen har jag massa funderingar på vad jag eventuellt vill göra men som jag inte har bestämt mig än om jag ska göra eller inte. Det är lite om jag ska tatuera ytterligare två fingrar eller nöja mig med hjärtat. Sen vill jag väldigt gärna ha någonting på min ena arm men har ingen aning om vad för motiv jag ska ha där.
Men först och främst ska jag ha pengar till de planer jag har 🙂
- Medarbetare på studier.ifokus
Jag har velat tatuera mig i massvis med år, men trots att det var fyra år sedan jag fyllde 18 har jag fortfarande inte skaffat någon. Jag velar så mellan motiven hela tiden. Men några idéer har funnits där hela tiden:
- En mörklila My Little Pony på insidan av underarmen nära armbågen.
- Ett långsmalt skogslandskap över översta delen av ryggen, ungefär mellan början och slutet på skulderbladen.
- Mamma Mu när hon dansar balett, men var har jag ingen aning.
- Snövit och Ariel. Antingen på varsitt lår eller som en sleeve.
Det känns så väldigt absolut för mig med en första tatuering så jag måste känna mig helt hundra på motiv och placering innan jag vågar slå till. Jag undrar hur många år till det kommer ta.. 😂
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Bestämt mig att jag kommer tatuera in Tomorrow Never Dies på höger underarm. ❤️ När vet jag inte, men det ska bli det i all fall. Det är titeln av låten med the GazettE jag nämnde i ett tidigare inlägg.
Här är en till med många planer men inte mycket pengar. Har fortfarande inte hunnit med första än för jag prioriterar djuren före mig själv. :)
- Min hunds tass tillsammans med mitt favoritcitat, Qui me amat, amat et canem meum. If you love me you also love my dog.
- Drake/drakar
- Tiger, snöleopard, gepard och puma. Alla har personlig betydelse men vill inte gå in på detaljer förrän den är gjord om X år.
- Indiansk tatuering, planerar fortfarande vad den ska innehålla.
- Ett av mina foton (bifogad) då jag älskar bilden och den är speciell för mig.
- En liten symbolisk sak i vitt bläck.
- Skulle gärna ha en "Survivor" tatuering med men är för dålig på kanji för att hitta bra kinesiska tecken och finns inte mycket alternativ jag kan komma på som vore bra så den kanske blir skippad. Men om den sker hamnar den i nacken.
- Björntassavtryck som påminnelse att jag är starkare än jag tror.
Sedan finns det vissa som väger fram och tillbaka, typ om jag ska ha en häst eller inte. Lite sån saker. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Vilken festlig tråd!
Mina idéer!!
Ett citat från låten Awake my soul av Mumford and sons, jag ska försöka placera så att den passar min färdiga tatuering på revbenen/midjan
En lord of the ring tatuering runt handleden i svart/grått!
En uggla på underarmen i svart/grått.
Mina morföräldrars namn på insidan av min överarm
En geometric tatuering är jag också sugen på men har ingen aning om vart den skulle få plats :)
Where you invest your love
you invest your life
Det första jag kommer att göra när jag blir 18 (ca 9 månader kvar..) är min katts namn inuti ett hjärta. Då hon har och fortfarande betytt väldigt mycket för mig. Blir antingen på vänster armled eller på höften. Ev nån annanstans :) Funderar även på att göra något för min hund som också betytt väldigt mycket. Ev en infinity symbol med namnet på höger underarm.
// MT ♥
Vill ha katten från Alice i underlandet på baksidan av axeln, japanskt citat på höger underarm och "Take me to neverland" på vänstra. På sidan av magen där revbenen texten "Time stood still The way it did before It's like im sleepwalking" i minne till Bring me the horizon's Sleepwalking. En enhörning som stegrar om man kan klämma in det på armen (har på tok för lite hud på underarmarna tycker jag ;p)
Är mer inne på piercings jag men tatueringar är snyggt också :3
Klart att laxen ska ha en jolle
Funderar faktiskt på något annat än vad jag tidigare nämnt.. Vill fortfarande ha kanintatueringen (förmodligen hamnar denna på sidan revbenen och blir ganska stor) och ska i april få min blomstertatuering gjord, men vill nu även få något liknande denna: http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/68/93/be/6893be627f7f81ce5f4e7ea8ccb7d28b.jpg fast med något typiskt svenskt inslag. 🙂 Den ska sitta på låret.