septum frågor
Hej! Jag piercade septum idag och är väldigt nöjd med den. Dock så är den väldigt lågt ner och inte så långt upp mot nästippen. Är det något fel med att den sitter längre ner, läker det långsammare eller så? Ringen ser just nu stor ut men det är inte tänkt att jag ska ha den senare när det är läkt utan byta till en tightare och smalare ring. Tycker ni att det ser dumt ut? Min näsa är liten och hålen syns inte från sidan så på så sätt ser det inte dumt ut. Känner mig urfjantig som frågar hur jag ser ut men det är "kul" att veta vad andra tycker.
Jag tycker faktiskt att den ser lite konstigt placerad ut, då den är så pass långt ner som du förklarade. 🤔
Men du gjorde den hos en piercare va?
Vad är det som skulle se dumt ut? Storlek på ringen du har nu som du anser stor, eller en mindre ring senare? 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Jaa jag gjorde den hos en piercare :) aa blev jätte förvånad över att han satte den så lågt men får se vad jag tycker om den om npgra dagar, ananrs går jag tillbaka och ber dom ta om det! Det jag menar är storleken jag har på ringen nu. Gillar när dom är mindre:)
Ok, vad bra! 😃
Hehe jaa, men bara du känner att det känns bra så är det ju det som räknas i slutändan. 🙂
Hehe ok, jag är precis tvärtom. Jag gillar större ringar på septum, dock håller jag även på att töja min så jag är uppe på 2,5 mm nu och diametern är 14 mm så det är ett ganska stort smycke. eheh 😉
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Den ser ut att sitta alldeles för långt ner. Så ser nästan min ut idag fast jag har i retainer, när jag va yngre hade jag 10mm i näsan och brosket sprack och sen när jag gick ner i storlek så hamnade hålet mycket längre ner. Jag rekommenderar dig att gå tillbaka till din piercare för han har inte satt den rätt. Hoppas det löser sig :)
Jaa det klart, du har så rätt :) Hah okej, det är fint med större också, på andra ;) tips på bra hemsidor för piercing smycken?:) vet bara barbarella hittills fast det kanske bara är därifrån folk beställer mest…
#4 kan jag ta ut piercingen själv eller bör jag göra det hos piercaren? Om det är så att jag bestämmer mig för att ta ut den o göra om:)
#5 Jag beställer ofta från crazy-factory då dom har ett stort utbud med prisvärda samt snygga piercingar. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#7 okej tack för tipset och svaren ;)
Jag har bestämt mig för att gå tillbaks imorgon men vill inte pierca om mig där jag gjorde den. Är man en bra piercare så borde man veta var septum ska sitta. Kan man kräva pengarna tillbaka och om borde jag ta ut piercingen innan jsg går dit? Hur gör man…aldrig gått tillbaks med en piercing förut
Det du dock kan få emot dig är att det inte finns något direkt "fel ställe" att sätta den på men vissa självklara undantag.
I min mening så ser den inte ut att sitta kaotiskt, men det är vad du själv tycket som spelar in i det.
Lättast är att du går dit och berättar att du är missnöjd med placeringen och vill ha pengarna tillbaka samt att dom plockar ur den.
Utgår på att dom inte visade dig vart dom skulle placera hålet innan dom gjorde det.
Lycka till! :)
SOm jag skrev i din andra tråd placeras den piercingen olika beroende på hur man ser ut i näsan/brosket.
Du ska inte ta ut den innan då går tillbaka till piercaren. Visa honom hur den sitter och hur du känner för de så får ni lösa något :)