felplacerad septum
Idag piercade jag septum och just nu har jag sånn ångest. Inte för att jag inte passar i den utan för att den sitter så jävla långt ner. Det är inte så jätte fult men ska man ha en sånn synlig piercing så ska den fasen sitta perfekt. Jag känner inte alls att jag vill göra om den där då han verkade så nervös (ska tillägga att det står att han har 6 års erfarenhet)och vill ha pengarna tillbaka! För har man sex års erfarenhet så ska man veta hur en septum ska sitta…tycker jag iaf!! Och jag har tittat överallt men har inte hittat någon som sitter så lågt. Nu till frågorna: kan jag kräva pengarna tillbaks? Bör jag ta ut piercingen innan jag går dit eller låta den sitta kvar o visa hur fel den sitter och sedan ta bort den?
Tror inte du kan kräva något, eftersom det inte finns några regler på hur en piercing ska sitta. Men ta absolut inte ut den utan gå dit och visa och tala om att du är missnöjd. En bra piercare betalar tillbaka och gör en ny gratis.
placering dock variera beroende på hur ens näsa ser ut invndigt med brosket och så. Finns rätt stor variation.
Okej. Han kände inte ens på min näsa så tror inte han gjirde någon vidare bra bedömning faktiskt. Kräva va att ta i men ska prata med piercaren. Tack för svar:)

Bild? :) Och studio??
Mvh Ellenfyrkant
#2 De lät ju riktigt skumt att han inte ens kände på/i näsan din med tanke på att man måste göra det när man ska göra en septum. Dels för att se vart brosket är och sedan för att hitta den tunna delen av hud som smycket ska sitta i.
Den delen sitter längs med hela näsan på undersidan, men smycket bör placeras mot nästippen och inte på undersidan. Har man inte tillräckligt med hud framme mot tippen så är man inte anatomiskt lämpad för just septum. Man kan ju sätta den längre in under näsan som din, men man brukar inte göra det då den kommer väldigt i vägen osv. Tänk dig själv att vara förkyld när den sitter mitt under näsborrarna… 🤔
Men lycka till med att gå tillbax! 👍
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Reagerade du inte då, när han inte ens kände? Eller när du fock de var den satt?
#4 jävligt konstigt men inget jag tänkte på. Jag har ju aldrig piercat mig där så vet ju inte riktigt hur det ska gå till. Dumt av mig att inte titta upp det innan…bilden visar hur lågt den sitter. Jag var där nu men piercaren var inte inne så jag skulle ringa. Blir så arg på det här. Visst om jag inte kolla upö innan men har man piercat i 6 år så måste man fan veta var man ska sätta den. Alla vet inte hur den ska sitta helt enkelt. Oproffsigt av piercade mig…:( Jaa usch jag kan knappt röra näsan alls för den sitter så mycket ivägen :( #5 läs svaret jag skrev till #4 :)
Nu är piercingen borta och killen som piercade mig tyckte inte det var något fel alls på den. Jag har aldrig varit så arg på fruktansvärt längw. Han vägrar att ge pengarna tillbaka för att studion inte har jobbat "så" på 20 år. Ingen mer förklaring. Även om jag är så missnöjd så sa han att den ser fin ut och vägrar erkänna sitt misstag. Han sa även att han är proffs på piercing och att anledningen till varför han inte kände på min näsa var för att han har öga för placering?!!
#7 Men herregud, det var nog det mest korkade jag har hört i hela mitt liv! Hur fan kan han säga så? Även om han har "öga för placering" så måste man känna på alla människor och alla ställen där piercingar ska sättas för att just veta att personen i fråga är anatomiskt lämpad. 🤦♂️
Får man fråga vilken studio du gick till?
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Jaa du, patetiskt. Vet inte vad jag ska säga till han mer för han lyssnar inte på vad man säger och det enda han svarade hela tiden var "vi har gjort så här i 20 år och vi ger inga pengar tillbaks" och "jag tycker det ser bra ut". Alla tycker den ser felplacerad ut, förutom han?! Helt otroligt, och på deras hemsida står det "vi har alltid kunden i fokus". Visst om han hade satt den lite fel då hade det inte varit likq big deal men nu när den var heeeelt fel så ska jag fan ha min 500 kr tillbaka! Jag kunde känna ringen genom skinnet iprincip…men det lyssnade han självklart heller inte på… Studio heter be-bop och ligger i Motala;)