Navelpiercing
Hej! Jag har blivit jättesugen på att pierca mig i naveln men jag undrar lite om läkningen. Jag vet att det brukar kunna ta rätt länge för en navelpiercing och jag vet att sånt är individuellt, men jag skulle ändå gärna höra hur det gått för er. Var ni ömma kring den länge, krånglade den mycket? Och hur har det gått på jobbet när den är nytagen? Jag jobbar som personlig assistent och är rädd att den ska bli väldigt mycket i vägen till en början…
För min del var det lugnt. Jobbade som kock när jag skaffade min.
Håller även på med extrema sporter där jag rör mig och tar kraftiga smällar och även där var det inga problem alls :)
Du kan alltid täcka över hålet när du jobbar så det minimerar chansen att du fastnar med den :)
#1 Okej, skönt att det funkade bra! :) Jo, hade tänkt att jag får täcka över den i början, men det känns som att man kommer vara rätt öm ett tag iallafall. Vid vissa moment i mitt jobb så skulle det nog vara lätt hänt att jag stöter i den. Plus att jag måste böja mig väldigt mycket, känns som att det kommer göra väldigt ont också till en början.
Om inte annat så kanske jag blir bra mycket mer ergonomisk i mitt arbete, måste erkänna att jag ibland kan vara lite dålig på att arbeta med benen istället för ryggen. 😉