Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1360 ggr
bellaboo
0

AKUUUT

Har gjort min navelpiercing för exakt 1 månad sen, de kommer pus ut.. sen är lite röd runt om… vad ska jag göra? är det farligt=

JossanH
0

Jag förstår inte helt vad du menar, men det låter som att den inte är helt läkt än. Det kan ta sin lilla tid.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[peter54]
1

Infektion, ring till vårdcentralen.

bellaboo
0

#1 asså det kommer vitt ut..

#2 är du säker att det är infektion? :O

RoxannaS
0

#3 Låter som var om du frågar mig.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
bellaboo
0

#4 när man kollar på den ser den helt normal ut, sen när jag trycker på den kommer de lite som pus

JossanH
0

Kommer det vitt ur så är det var eller avlagringar som kommer ut. Att det blir lite rött runt kan bero på en liten inflammation eller infektion men skulle inte säga att det är något farligt. Det brukar höra till en del av processen. Pilla inte. Tvätta morgon och kväll och låt vara däremellan. Du kan ta en bit bomull med ljummet koksalt och lägga på piercingen på kvällen så kan det hjälpa till att dra ut varet.

Sajtvärd på Iller.ifokus

bellaboo
0

#6 jaha, jag rengör den morgon och kväll, och pillar den inte alls, men ska göra de med koksalt! tack!

lanabanana
0

vad är pus??

bellaboo
0

#8 de vita som kommer ut från såret , var

[peter54]
0

#3 Det vita är "var" eller "pus" som det också kallas och består av döda vita blodkroppar till största del, alltså kroppens försvarssoldater.

[rumelle]
0

Pusar det så är det infekterat. Det bästa du kan göra är rengöring morgon och kväll och se till att inte ha kläder som skaver emot. Har själv ingen navelpiercing men har förstått att de kan vara lite knixiga att få att läka. Ha tålamod och om det skulle bli sämre tycker jag att du ska prata med din piercare som kan titta på det och ge råd.

bellaboo
0

#11 tack!

RoxannaS
0

#11 Jag hade inga problem med min i alla fall.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
bellaboo
0

#10 tack!

[peter54]
0

#14 Jag tycker i alla fall att du borde ringa till vårdcentralen.

bellaboo
0

#15 det ska jag göra