Vilken studio i Värmland ?
Jag ska göra en helixpiercing när jag tycker att jag hittar en studio som verkar bra. Jag bor i Värmland, Karlstadtrakten och söker studios häromkring. Exclusive där jag tänkte pierca mig har tyvärr nyligen lagt av med piercing, liksom Fish-eye ink. Kvar inne i Karlstad finns Skin deep och jag känner mig inte riktigt bra med det. Har en känsla av att de har ett välförtnänt mindre bra rykte. Därför tänkte jag höra mig för om folk vet någon seriös piercingstudio i Värmland där de är duktiga ! På Arvika tattoo gjorde jag min septum piercing och kommer inte sätta foten där igen för min egen skull så att säga. Men tips !?
Mvh Ellenfyrkant
Nu var det visserligen fem år sen jag piercade mig på Skin Deep, men jag tyckte det var bra och jag har bara hört positivt om deras piercare från vänner också.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#1 Det är annat än vad jag har hört, men under de senaste åren har de bytt både personal och ägare ett flertal gånger.
Tråden är fortfarande intressant då jag säkerligen kommer göra fler piercingar i mitt kära Värmland. Men min helix är gjord och det blev på Mogtattoo i Filipstad, är nöjd med piercingen och det är ju det viktigaste men det är inget ställe jag kommer att gå till igen. Flera intryck skapar givetvis en bild så det är ju ett flertal mindre grejjor som gör att jag känner att jag inte kommer att besöka stället en gång till men största anledningen var - ingen autoklav ! Dock spritade smycken, tror jag.
Mvh Ellenfyrkant
#2 Ah okej, då ska jag inte säga något.
Piercade mig i Uddevalla förra året, men det är lite väl långt för dig kanske?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#3 Ja, det är lilla biten det.
2 timmars tågresa ungefär.
Mvh Ellenfyrkant

Lyfter upp tråden igen och hoppas vi har några nya värmlänningar på forumet sedan 2010! Nu är det tunga på G!
Mvh Ellenfyrkant
Bra, för nu är jag också intresserad! ;) Har inte ens koll på vilka som piercar över huvud taget i Karlstad längre, om det ens finns någon?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#6 jaså flyttar till Karlstad? :) Finns rätt många :) Men jag vill ha den bästa ;)
Mvh Ellenfyrkant
#7 Nej, jag bor där redan. :) Tatueringsstudior finns det ju en del, men de jag känner till piercar inte.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#8 Ecxlusive hade i alla fall piercare för ett år sedan. Infinity piercar. Skin deep har ju alltid piercat så tror inte de slutat nu.
Mvh Ellenfyrkant
#9 Exclusive har slutat pierca, om de inte börjat igen sen jag var där senast, Skin Deep finns inte kvar och Infinity piercar väl inte heller? Har öppnat en ny där Skin Deep låg förut dock, men den har jag ingen koll på alls.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jösses då har det hänt mycket senaste året. Är du säker på att exclusive slutat? De hade en piercare man fick ringa och boka så kom hon till studion på bokade tider. Har aldrig varit på infinity men tidigare ska de ha haft både tidsbolning och drop in på piercing
Mvh Ellenfyrkant

Eller va fasen… Går åren så fort att det är 2 år sedan? :S Hur länge har du bott i Karlstad?
Mvh Ellenfyrkant
Var in och frågade på Exclusive för ett par år sen och då tatuerade de bara. Men som sagt, kan ju ha ändrats sen dess. Jag är född och uppvuxen i Karlstad, men inte bott här konstant de senaste åren, så jag har dåligt tidsperspektiv på saker och ting. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag har piercat mig på Enlightened Tattoo & Piercing. Tycker de är både trevliga och bra där! Ligger där Skin deep låg.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

#14 Någon specifik piercare?
Mvh Ellenfyrkant
#15 Vet inte om de har flera just nu. Men jag piercade mig hos Madicken. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jag har både piercat och tatuerat mig på Kingsroad Tattoo (Kristinehamn), de är riktigt duktiga där. Dök upp i lokaltidningen efter att ha fått pris för god hygien dessutom! :)
Vad är det för fel med tattoo i Arvika mer än att de tatuerar och piercar minderåriga? :o
Oj nu såg jag att tråden var väldigt gammal :P

#18 Ja tråden är gammal. Men att inte pierca och tatuera minderåriga är basics, så redan där bör man vända på frågan. Vad gör dem bra? Min septumpiercing är gjord där och den är både långt ned och sned. Och piercaren sa inte ett ljud. Det gjorde inte jag heller, eftersom jag var 15-16 lite försiktig och utan målsman. Vilket också var enda anledningen att jag valde den studion. :)
Mvh Ellenfyrkant