Symbolval och placering
Sedan jag var 14 år (är 22 nu) har jag velat ha en tatuering med en speciell innebörd, men jag vet inte vad jag ska använda för att symbolisera den eller var den ska placeras.
Jag har en häst som heter Eternity, och tatueringen vill jag tillägna henne då hon är mitt livs kärlek och en stor anledning till att jag fortfarande lever. Tidigare så har jag varit inne på att ha det japanska tecknet för evighet, men nu i efterhand är jag glad att jag ännu inte kommit till skott då det inte riktigt känns som mig, och representerar inte mina känslor tillräckligt starkt.
Ett självklart val skulle ju vara evighetstecknet, alt. det gaeliska tecknet för evighet, men då båda är ganska vanliga som tatueringar så är jag lite osäker. Min tatuering vill jag ska representera min kärlek till min ponny, och när de tecken jag kommer på är "modetatueringar" så är det så lätt att de missuppfattas och viftas bort som obetydliga av andra. Självklart kommer jag ändå själv veta vilken innebörd den har, men jag vill ändå att det på nått vis ska synas att det finns en riktig tanke bakom tatueringen, och att det inte bara är gjort för att "alla andra gör det".
Så är det någon här som har tips på något annat som kan symbolisera evighet, både om man ser till hennes namn samt min eviga kärlek till henne? Eller något tips på hur man på något sätt skulle kunna "skräddarsy" de evighetssymboler jag har nämnt så att de blir personligare?
Efter det så är jag även osäker på placeringen. Jag vill att den ska vara "nära" på något vis, och alltså inte på en överarm eller liknande, utan lite "intimare" på något vis, om ni förstår? Den ska vara ganska liten och simpel, förmodligen bara svart färg. Jag vill kunna dölja den om jag känner för det, men ändå ska den inte vara på ett för fysiskt intimt ställe för att jag inte ska kunna visa upp den för vem som helst om jag vill.
Fast istället för Love så skriver du din ponnys namn, kanske är lite för enkelt men det är så snyggt :D

Min första tanke var ett porträtt av henne med evighetstecknet med. Typ om du bara har ett porträtt av hennes ansikte så evighetstecknet under.
Eller om du har hela henne så kanske evighetstecknet kan vara på henne, typ på låret (heter det lår på hästar?), typ stället där my little pony hästarna brukar ha sin "tatuering".
- Medarbetare på studier.ifokus
#1: Jo, det finns fler sådana. Den här versionen tycker jag är fin; http://infinitytattoodesigns.com/wp-content/uploads/2013/05/tumblr_m7jf85dxyA1qbbz9ro1_1280.jpg men som sagt… ganska vanlig, så jag vet inte riktigt. Man skulle ju förvisso kanske kunna rama in det med en hästsko eller någonting liknande…
#2: Jag har funderat på det också. Men ett evighetstecken med ordet/namnet Eternity är ju lite dubbeltydigt, eftersom Eternity trots allt betyder just evighet. Då tänkte jag att man kan ha Eternity på nedre högra delen, och sedan "I will love you for all" på övre vänstra. Då blir det en loop med typ "Eternity, I will love you for all eternity" också. Problemet då är att den i så fall kommer att bli ganska stor för att man ska kunna läsa texten. Och jag vill som sagt ha någonting litet iom att det bara är en svartvit symbol jag vill ha, och jag tror inte att det blir snyggt om det är för stort.
#3: Jag vet inte om jag vill ha en siluett, då jag har en annan hästig tatuering jag vill ha med just en siluett. Jag vill ha en ekg-kurva, finns många som gör med ett hjärta mitt i, men jag vill ha med siluetten av ett hästhuvud istället. Å andra sidan så kan man kanske slå ihop det lite, som i bilden jag infogat här nedanför. Alternativt att man kör den här varianten, men med ett hästhuvud istället för ett hjärta och "eternity" istället för "faith": http://media-cache-ec0.pinimg.com/236x/c9/c7/31/c9c73109dcb6500fce7ddb990cce27c0.jpg
Tåls helt klart att tänka på!
#4: Helt ärligt så är min ponny inte speciellt fotogenisk, haha! Så jag vet inte riktigt om jag vill ha ett porträtt. Dessutom är jag sjukt orolig för att det inte ska bli bra och därmed inte se ut som henne, och som sagt vill jag dessutom ha någonting litet. Tror jag i alla fall!
Förvisso så är ju dessa avtrycks-tatueringarna ganska fina, sett att folk tatuerat in tassavtryck från sina gnagare, katter och hundar bl.a. Det skulle ju faktiskt kunna funka med en häst också, även om det skulle bli större. Hm…
Hej, angående placeringen. Jag valde att ha min första tatuering, en varg, på min ena skuldra för att jag hade läst att det gjorde minst ont där. Men det gjorde 100 ggr mer ont de 45 min än de 6 timmar jag satt med min armtatuering. Kanske var min andra tatuerare ovanligt lätt med handen (och hon är grymt duktig Aniela - alias Fru Duva) eller så var min första tatuerare ovanligt hårdhänt. Taktiskt sett så är det bra med skulderbladstatueringen för det är det ställe jag haft mest ont i så varje gång jag kommer till en ny sjukgymnast så kan jag berätta var exakt jag har ont. Dessutom är den inte så jättefin (fast min dotter älskar den) men jag blir ju inte trött på den eftersom jag ser den så sällan. Men hade jag gjort om det idag hade jag valt en symmetrisk bild perfekt centrerad nedanför nacken.