Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 11913 ggr
bellaboo
0

Sola solarium med oläkt piercing?

Hej, har haft min navelpiercing i en månad nu och så klart är den oläkt, kan man sola i solarium ? kanske lägga lite plåster på den? Är det farligt att sola när den är oläkt?

fuzzie
0

Det finns väldigt mycket bakterier på ett solarium som inte är bra för din piercing. Sen tror jag nog inte att direkt UV-strålning på en läkande navel är så jättebra direkt… 😐 

Sedan brukar det stå i skötselråden att man ska vänta ett bra tag innan man utsätter piercingen för sol och bad utomhus eller i klorvatten etc. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Karmatarerskanise
0

Du ska absolut inte sola solarium. Läs dina skötselråd som du fick av piercaren.

bellaboo
0

#1 #2 dom säger att man ska inte sola 4 veckor sen är det okej?

Karmatarerskanise
0

Man ska inte sola så länge det är oläkt.

fuzzie
0

#3 Men jag skulle ändå skita i att sola eftersom din piercing läker för fullt och det finns som sagt väldigt mycket bakterier på solarier.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

bellaboo
0

#5 men om jag använder plåster som man köper i apotek?

fuzzie
0

#6 När jag var ung (yngre) och dum så solade jag solarium under läktiden och jag hade satt en kompress över, men fick ändå en feet infektion… Så om jag vore du så skulle jag ändå vänta tills det läkt. 

Det är så mycket mer värt att vänta och få en snygg piercing i slutändan, istället för att få en massa infektioner och få fula ärr. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Karmatarerskanise
0

6 Våra svar blir de samma.

[Nelley]
0

Jag skulle skaffa en baddräkt till sommaren om jag var du.. Jag tog nämligen naveln april förra året och tvätta typ dem två första månaderna men sen blev jag lite lat.. Jag sket i att inte sola och alltihopa, det blev infekterat men jag tog inte ur den och jag sa inte till nån heller för jag ville inte ta ut den. Så nu ser det okej ut men om man lyfter upp den så är det typ ett fult ärr, så undvik sol för din egen skull! Det kan också bli en allvarligare infektion så tänk inte att du inte ska bli bättre som jag gjorde, i värsta fall kan man ju behöva äta antibiotika eller tillochmed få en blodförgiftning(jag säljer inte så för att skrämma dej eller något, utan endast så du tänker på att vara försiktig)