Sned Septum?
Hej! Jag piercade min septum för ungefär 3 veckor sedan och piercaren sade att det var vanligt att den var lite sned de första dagarna pga svullnad och sånt.
Men nu har det gått såpass lång tid att det inte är svullet längre och jag den börjar bli helt läkt (kanske inte helt, men absolut inget obehag kvar eller liknande). Den är dock fortfarande ganska sned, och jag är lite besviken på att den är så sned. Det är kanske inte så jättemycket, men betalade 600 kr för piercingen och gick till en bra studio för att få det gjort så bra som möjligt.
Är det värt att ta ut och pierca om eller strunta i det? Jag var ju helt inställd på att ha någon liten ring med Swarovski-kristaller, men det skulle ju inte sitta bekvämt eller snyggt såhär x)
Min septum piercing var sned ett helt år, konstigt nog. Den rättade som till sig eftersom.
Men septum är ju en piercing som har en tendens att vara svårpiercad och att den kan bli lite sned. Jag tror dock det är bäst att vänta lite till och se om något händer 🙂
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#2 Tack för svaret!
Jag har inte tagit ut den ännu av just den anledning, att det kan rätta till sig. Men jag har precis börjat läsa om att det var en piercing som lätt hamnar snett, hur bra piercare man än har. Konstigt att jag inte såg något om det innan jag tog den bara 😛
Hoppas det ser bra ut med ett mindre smycke bara 🙂
Jag såg inte att den var ojämn fören jag såg näsan underifrån.
TS: Det du kan göra nu under läktiden är att du försiktigt vinklar din septum åt det håll som skulle ha gjort den rak, då brukar det gå till sig innan det har läkt färdigt. 🙂
När min gjordes så var den rak på en gång, men pågrund av att man lutar mer med ansiktet åt ett håll (när man sover) även om man sover på rygg, så började min septum luta med. Och då tar man bara försiktigt tag i den och vinklar den lite grann varje dag så har man en rak piercing senare. 😉
Men du ska inte ta i brutalt mycket, utan det räcker med lite lite grann!
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Tack för tipsen! Ska rätta till den lite då och då isåfall och hoppas att det hjälper :)