Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1216 ggr
CelsiusT
0

Billiga örhängen?

Jag behöver billiga örhängen, spelar ingen roll vad det är. Gärna ringar då det inte fastnar så lätt, men vanliga pluppar går också bra. Bara det är billigt. Finns det någonstans på nätet som man kan beställa billigt?

Viktigt är att det inte ger allergi (eller rättare sagt allergivänliga, nickelfria?), annars spelar material och färg/form ingen större roll.

Medarbetare på westernridning.ifokus

VildaVittra
0

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cronsell
0

Crazy Factory är billiga, men kvaliten är inte alltid så jättebra.
http://www.crazy-factory.com/product_listing_ng.php?cat_id=583#

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

CelsiusT
0

#1 Njae, vet inte om jag kallar det billigt. Kanske inte dyrt, men har ju själv hittat billigare ställen efter en snabb googling.

#2 Är dom bra att beställa från? Fattade inte det här med material tjocklek och diameter? Och hur vet jag att dom är nickelfria? Typ dom här kan jag tänka mig att köpa: https://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=8698

Karmatarerskanise
0

Du kan välja engelsk text om du vill. Det står att de är i kirurgiskt stål. Är man allergisk mot nickel kan man reagera på dom eftersom dom släpper ifrån sig lite nickel. Det står alltid vid smyckena vad de är för material.

Testa om du kommer in på engelska i den här länken.

Caf_Roy
0

Man kan ta såna med krokar och måla dom med klart nagellack. Då kan man säkert bära vad skräp som helst.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Karmatarerskanise
0

#5 Förutsatt att man tål det som finns i nagellack, som ju inte är till för att ha kontakt med huden.

Cronsell
0

Jag tror att titan är det enda nickelfria materialet, och det är inte billigt.
Kiurgiskt stål eller guld är ganska fria från nickel, silver är det värre med.

Min läpp-piercing är i kirugiskt stål och jag har inte haft några problem med den på 2 år.

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

CelsiusT
0

#4 Jodå, jag hitta engelska sidan redan igår (innan jag postade länken, var min länk inte på engelska?). Men jag fattade inte mätningen och tyckte det var otydligt om det var nickelfritt eller inte.

#7 Jag har alltid haft nickelfria örhängen tidigare och inte tyckt att dom kostat så mycket mer? Har även kunnat ha guld och i viss mån silver (minns inte om det är särskilt silver jag köpt, var så längesen jag köpte örhängen nu). 

Men jag hittade billiga själv på den här sidan och det står att dom är nickelfria. Har väl inte varit överdrivet känslig sista tiden egentligen (inte som när jag var liten och inte ens kunde ha jeans på mig pga knappen som låg mot magen) men vill ändå köra allergivänligt/nickelfritt ett tag för jag märker att jag börjat reagera på vissa örhängen jag har här hemma. Jag hittar inte att jag har mer än ett par nickelfria här hemma och dom är väldigt slitna och buckliga ringar, men jag har ju 4 hål så det räcker inte oavsett.

Cochon
0

#2 Jag har inte själv märkt att crazy-factory har bristande kvalité på sina produkter. Vad har du köpt som inte var så bra?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

CelsiusT
0

#5 Jo, men sådana med krokar kan jag inte ha i dygnet runt, är naturmänniska som ränner i skog och natur mest hela dagarna. Bryr mig inte om mina hål mer än när jag ska vara fin vilket händer ganska sällan. Så måste ha något som jag kan ha i hela tiden (dygnet runt) men som funkar trots min känslighet.

Hanna
0

#9 Jag har bland annat fått gängor som varit kassa och att färgen på ett smycke inte var som den skulle. Annars är jag nöjd och anser att jag som köper så galet mycket smycken kan leva med de få som vart fel. 😛

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Cochon
0

#11 Aha, tack för svar! Än så länge har jag dock klarat mig. ;-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋