Tungpiercing
Jo, jag vill ta Tungpiercing och mina föräldrar säger bara nej hela tiden? Och hur ska jag övertala dem? OCH jag har hört att ta piercingen gör inte ont MEN att det gör super ont efter och det förstår jag , men hur är det? Vad kan man äta under tiden? Vad skall man rengöra piercingen med i munnen ? TELL ME EVERYTHING
Du får helt enkelt vänta tills dess att du är myndig och får ta dina egna beslut. Det lönar sig inte att tjata, det kan resultera i att man lyckas få en oseriös piercare.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
De känns knappt när man tar den och de gör heller inte ont efteråt. Jag åt allt som jag åt innan jag gjorde den, det var inga problem alls.
Jag kan tycka att det är många som whinar över att man inte kan äta alls och bara äta glass och yoghurt, men det stämmer inte. Jag åt nötter de första jag gjorde, kanske inte så smart men de gjorde absolut ingen skillnad. Kroppen måste ha mat för att kunna jobba fortare med läkningen.
Sen är de ju såklart bara bra om man äter glass och suger på isbitar eftersom svullnade går ner lite. 🙂
Man brukar få med sig en munskölj av piercaren så de är inga problem. Men sen håller jag med ovanstående att det inte lönar sig att tjata, utan vänta tills du har åldern inne och gå då till en seriös piercare så blir allting bra.
Lycka till! 😃
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#2 Finns även folk som tycker tungan gör skit ont. Känner en som svimma 2 gånger när hen tog hål i ögonbrynet. Kroppen reagerade verkligen på de, så det är olika för olika människor! :)
2 du kanske inte tyckte det gjorde ont att göra eller att det var svårt att äta efter. Alla har olika smärtgräns. Så att säga att andra whinar är löjligt.
Nää kanske lite dumt av mig att skriva så. Men som sagt jaa alla har olika smärtgräns, glömde lägga till det..
Varför jag skrev att många whinar är för att folk runt omkring mig sitter å whinar för att få uppmärksamhet och då blir jag less. Och är de så jävulskt hemsk "smärta" osv, så kan man ju alltid plocka ur den..
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#5 Klar man kan plocka ur den men det är ju fortfarande ett sår som måste läkas och det kan göra lika ont för de! :)
#6 jomen de jag menar är att det är självförvållat och då behöver man ju inte whina så att alla runtomkring blir fett less.. men nu blev detta väldigt OT och jag har ingen lust med att det blir typ tjafs eller så. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Tack så mycket! Men jag är nickelallergi och kan man ta en piercing utan nickel?
#8 Titan. Det är det duktiga piercare använder.
Ok, men kula oså??
10 kulor, det är två kulor och självklart är de också i titan. Annars är det ju ingen mening med att använda titan.
Vad bra! Så jag kommer inte få allergiska reaktioner??:)))
#12 De använder kirurgisk titan dvs sådant man använder sjukvården har inte hört någon hittills som fått en allergisk reaktion av det.
Inom sjukvården*
Såvitt jag vet finns det inget som heter kirurgisk titan. Titan är just titan. Däremot finns något som heter kirurgiskt stål. Det släpper dock ifrån sig lite nickel. Det gör inte titan.
#15 fniss då har jag fått det om bakfoten för alla beskriver sådana saker som kirgurgiskt
16 titan används inom kirurgi också :)
Min Tungpiercing gjorde så jävla ont att göra. Skulle aldrig göra om det.
jag tog ett hål utan att jag fick så dum som jag är.. det svällde inte upp så mycket det gjorde inte ont och jag åt vanlig mat, men de kändes helt skumt nudlar var jättejobbigt att äta hjärnan blev knäpp typ:P
Andra gången jag tog så svällde den upp betydligt mycket mer och var jätte öm och den va så fet så i början var det svårt att äta för jag bara bet i den , men den blev mindre sen var det inget problem att äta:)
Jag reagerar på nickel i öronen så sjukt mycket, nu har jag kirurgiskt stål tror jag? men inget problem med det, och i början hade jag plast för att jag ville de:)
#19 Hade du ett plastsmycke som läkstav? :-)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#20 yes sen efter ett tag bytte jag till en kortare (tungan var fortf uppsvälld) sen när den va typ normal så bytte jag till metall:)