Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 4646 ggr
lekandur
0

Symbol

Hej. 

Jag tänkte be lite om hjälp från er här inne.

Min älskade mormor har en långt gången reumatism. Den har gått så långt att hon väger 30kg, ligger mestadels ner då hon inte kan röra på sig, äta går inte och det flytande börjar bli jobbigt för henne.

Och jag vill hinna göra en tatuering som är för henne och att hon ska hinna se den så det är lite små bråttom.

Jag funderade först en symbol för reumatism men hittade ingen bra.

Jag förstår om några tycker att det är konstigt att tatuera en symbol för en sjukdom men det är så jag minns och kommer minnas henne. Hon har länge varit dålig, så länge jag minns henne. Hon har/hadde inga speciella intressen.

Det ända jag tänker på när någon nämner henne är lycka, hon skrattade och var glad även när det var som värst.

Så min fråga är vad ni tycker symboliserar lycka och eventuellt reumatism :)

Where you invest your love
you invest your life 

lekandur
0

Inte någon som har någon klyftig idé om någon symbol?

Hjärta är ju för kärlek, kors för hopp.. det borde nog finnas  för lycka men jag hittar inte den.. 🤔

you invest your life 

fuzzie
0

*Tro=kors *hopp=ankare *kärlek=hjärta Jag personligen tycker att det är en väldigt fin tattoo och kommer själv att göra en i framtiden. Så vill du ha den så tycker jag att du ska göra den. :)

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

lekandur
0

Jo jag vet, men borde det inte finnas någon sådan symbol fast för lycka? :)

you invest your life 

fuzzie
0

Jaha oj, missade att de var de som du sökte efter 😛 

Mjaa, de har jag inte så mycket koll på, men jag kan ju ta och kolla upp. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Emeliejosefinaa
0

OBS! inte min bild 😇
tänkte först på en speciell symbol som endast symboliserar lycka men hittade ingen bild på de. Det närmsta jag hittade var denna. Den symboliserar evigheten men också lycka och skydd mot det onda. Kanske inte det du söker menmen 🙂

//Bild borttagen av admin eftersom rättigheterna saknas.

Emeliejosefinaa
0

kollade upp lite till och hittade denna Zubi symbolen som ska betyda (enligt de flesta träffas) lycka. Hittade några få källor som det skulle betyda att ha mental och känslomässig styrka med att möta svårigheter eller motgånger. Men jag vet inte redigt. Vill du en ha en symbol som endast symboliserar lycka? 
Jag känner ju till en men hittar den verkligen inte på bild. Hoppas i alla fall du hittar det du letar efter 😃
//Bild borttagen av admin eftersom rättigheterna saknas.

Charlott_
0

Jag förstår inte riktigt din tanke med att tatuera in något i liknande med reumatism. Jag skulle bara blivit arg och ledsen å se något som påminner mig om något som gjort illa en annan person, men det är vad jag tycker.

Istället skulle jag råda dig om något fint din mormor gillar kanske? Någon speciell blomma eller något? :)

lekandur
1

#6 #4 ja, dem där var faktiskt riktigt fina, har sett dem med men var osäker på om det verkligen stod för lycka :)

#7 Du behöver inte förstå den :) 
Min mormor skriker reumatism, jag har accepterat det och jag tycker inte att det är så hemskt om det är en betydelsefull tatuering för mig. Inte meningen att tatuerar in saker för att andra ska förstå och beundra :)

Hon förlorade talet väldigt fort och har gjort att vi inte har kunnat prata speciellt mycket och jag har aldrig hört hur hon berättar vilken bra låt, eller vilken fin blomma så det ger inte mig något och tatuera in något som jag inte kommer bonda med riktigt. Förstår hur du tänker men ja, jag har mina idéer men ville bara se om jag kunde få fler tips och vidga vyerna lite så att säga :)

you invest your life 

Charlott_
0

#8 Oj kan reumatism gå så långt allts? Det visste jag inte. Har vänner som har den sjukdommen tyvärr :/

Men hoppas du hittar ngt fint iallafall! :)

lekandur
0

#9 ja tyvärr så har den gått så långt att hon är precis vid slutet nu.

Men jag funderar på att tatuera in ett citat från henne eller en lilja då hon heter lily :)

you invest your life 

Charlott_
0

#10 Oj beklagar. Visste verkligen inte att den sjukdommen var SÅ negativ ändå! :/

Ja men det låter ju fint! Skriver hon citat å så? :)

leemland
0

TS : Har du kollat inne på deras hemsida? Tror dom har någon form av "logga" men är inte helt säker … 

En annan sak jag tänkte på när jag nu sett din tråd är : om du kanske minns något som fått din mormor att le? Tex om ni( du eller någon annan i familjen) berättat om något eller så? Kanske kan du höra med din mamma om hon minns något från sin barndom som din mormor gillade/älskade..?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

lekandur
0

#11 Nej hon kunde inte skriva pga krokiga händer. Men har några få citat som hon sa innan hon förlorade talet. Så det kanske det blir :)

#12 Fjäril är symbolen för reumatism för en del tyckte några. Men jag är inte riktigt så förtjust i fjärilstatueringar, tycker dem är lite barnsliga av sig, inte på ett omoget vis utan själva stilen.

Jag vill ju ha något som JAG minns från henne, vilket kommer bli svårt. För om mamma säger att mormor tyckte att Elvis var bra så kan ju inte jag bonda på samma sätt till det då jag aldrig fick uppleva hur hon älskade elvis som exempel.

Tatueringar är svåra saker att bestämma, det är ju jobbigt att ändra sig!

you invest your life 

leemland
0

#13 Okej det med fjäril visste jag inte . Nej men självklart ska du ju inte göra den om du inte gillar de! Alla kan ju inte älska allt. Själv har jag väldigt svårt för delfintatueringar (lite OT blev de där haha)

Jo de är ju klart, tänkte inte på att de skulle va "ditt" minne. 

Finns det inte väldigt många olika varianter av reumatism? I så fall kanske du kan kolla om det finns en speciell symbol för just den din mormor har. 

En sak jag tänkte lite på nu är ett träd kanske . Det kan ju symbolisera livet; den ena sidan kan va (i brist på ord) ung och grönskande medan den andra kan vara "skröppligt" och döende helt enkelt… 

Jag menar inget illa med detta! 

Kolla om det finns något band, så som Rosa Bandet, fast för reumatism!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tisslibiie
1

Du kan ju ställa frågan på reumatism iFokus? 😊

Enjoy life and live the adventure!

lekandur
0

#16 iden med trädet var genialiskt!! :D

#15 jag har gjort det om du läst kommentarerna, men den sidan är lite inaktiv och så gled det iväg från ämnet så jag vände mig hit istället :)

you invest your life 

leemland
1

#16 Ja tyckte själv de lät bra när jag skrev de :P haha. Hoppas du hittar vad du vill göra och hinner med det innan din mormor går bort! :)

/ J 

[Nelley]
0

Hur gick det?

lekandur
0

#18 Jag hann inte göra tatueringen innan hon gick bort, så den idén ligger på is just nu :/

you invest your life 

fuzzie
0

#19 Nämen usch då, vad tråkigt att höra 😢

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Leon1973
0

Tråkigt att höra att hon har gått bort och att du inte hunnit göra din tatuering innan dess, beklagar sorgen.

Här har du en symbol för reumatism.
http://hlwdev.bluelemonmedia.com/Uploads/ArthritisSocietyLogo2.JPG

Skulle själv kunna tänka mig att göra den, min mamma har också reumatism.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[Nelley]
0

Du kan ju göra en iallafall för att hylla henne, synd att hon inte hann se dock:/

lekandur
0

#22 Ja, en tatuering blir det. Men det är inte riktigt prio ett just nu :)
Jag ska tänka igenom det både en och två gånger innan den hamnat på huden :)

you invest your life