Navelpiercing ärr?
Jag ska kanske göra en navelpiercing, men jag har funderat på en sak. Ifall jag gör en navelpiercing och tar ur den ca 2 år innan jag blir gravid, och det har blivit ett fint ärr som tänkt. Kan ärret då "dras ut" av graviditeten även om pircingen har läkt ihop?
Undrar även hur era ärr av en navelpiercing har blivit. Har ärret blivit påverkat av en infektion eller likande?
Tog ur min navelpiercing för flera år sedan och är nu sju månader efter första förlossningen. Naveln såg lite misshandlad ut när magen växte :P Det syns fortfarande ganska tydligt.
/Christine
Jag har fått ett ganska fult ärr av min piercing. Jag fick inte infektion nr jag tog ur den och den drog ihop sig rätt fort. Men ärret är liksom lila och skitfult :/ Vet tyvärr inte hur det blir av en graviditet men vet många som inte ens har fått ärr och inte ens växt ihop.
Min syster är smal och när hon blev gravid så tog hon ur navelpiercingen och efter graviditeten satte hon i den igen utan problem, inga fula ärr eller något. Men det är nog olika för alla :)
Hur vet du när du ska ha barn?:0 asså man planerar väl inte så att "om tre år ska jag föda barn så jag tar ut den nu" 😃