infektion
Ta bort… tyvärr ofta enda sättet att bli av med en infektionen när det nu väl blivit en som "satt sig" och gått in i vävnaden sådär. Annars är risken stor att det blir värre och du får ett fult ärr sedan om du inte åtgärdar nu.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Gå tillbaka till piercingstudion där du gjorde den och be om råd.
#2 Varför gå tillbaka till studion där man gjort sin piercing?
Man kan få samma råd här då det är väldigt många som har erfarenhet här inne, om man ska gå någonstans är det väl bättre att gå till vårdcentralen då de kan mer om infektioner än piercaren…
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Tvätta med koksaltslösning 2 gånger per dag! :) Ta inte ut smycket. Det kan kapsla in infektionen och förvärra den!
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#4 den där infektionen ser ju redan inkapslad ut. Den behöver nog snarare öppnas och sköljas rent ordentligt på vårdcentralen tror jag..
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
När jag piercade mej i överläppen. så råkade jag ut för en infektion också. Det gjorde riktigt ont när jag kom åt piercingen. Så jag åkte in till Apoteket och köpte Väteperoxidlösning. Använde det ungefär två gånger om dagen och hade på någon droppe och sedan sköljde jag det.=) Väteperoxiden kokar ju i sår. Och det tog kanske 3-4 månader. sedan var infektionen borta. =)
#6 Väteperoxid tar bort många bakterier, men förstör även den friska huden runt piercingen. Används det under längre tid så kan det även hindra piercingen från att läka, så det är inte att rekommendera.
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.