Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 1119 ggr
agneshak
0

Anchors placering?

Hej alla glada!

Var nyss inne hos piercaren på återbesök för min 2 veckor gamla Tungpiercing. Passade på att snacka lite med honom om anchors, vilket jag varit sugen på rejält länge. Skulle egentligen vilja ha på höfterna, 2 på varje sida, men fick höra att det inte är så smart då de troligen kommer fastna i byxlinningen.. :( Så nu funderar jag över andra placeringar. Tänker under nyckelbenen, är det en bra placering? Är det relativt problemfritt? Och blir det snyggt, hur tycker ni en ska sätta dem då, typ två på varje sida tänker jag? Jaa alltså, vad tycker ni?

RebeccaG
0

Jag har enbart 1, den är placerad på bröstbenet(lite högre upp). 

Jag tycker det är snyggt, samt att man kan "bygga på" den med fler anchors senare. Typ vid nyckelbenen eller längre ner längs bröstbenet😃

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

agneshak
0

Men är det liksom mindre risk att den fastnar i kläderna där då än på höften? Känns ju surt att som student betala typ 3000 på något som liksom inte funkar sen bara…

Humi
0

Ta av och på dig kläderna några gånger så får du svar på frågan om det är lätt att du fastnar eller inte ;) 

Dock så vänjer man sig med att det sitter någonting där så man är försiktigare och undviker att kläderna river tag i smycket.

Om det är snyggt eller passar beror på hur folk ser ut i övrigt om jag ska vara ärlig, och självklart vem du frågar :)

agneshak
0

Aa det är klart en får vara försiktig vid av- och påklädning osv, men tänkte, den skaver väl liksom inte på samma sätt som i byxlinningen… jag menar, att den fastnar när en drar av sig kläderna kan ju hända var en än sätter den…

Humi
0

Det är lätt att anpassa kläderna så att dom inte skaver och är det någon gång att man måste ha just det plagget som råkar skava kan man köra på ett plåster eller liknande för att slippa skavningen :)

Allt går att lösa bara man vill :)

agneshak
0

Mjaa. Han rekommenderade ju faktiskt bröstkorgen, så det borde gå. Får ta upp det med honom nästa gång jag går dit, om 1-2 veckor någonting. Ingen annan som har anchors under nyckelbenen som kan berätta hur det går?

soundtrack
0

Jag har haft anchors under nyckelbenen (en på varje sida, hade från början tänkt att bygga på så det blev tre på varje sida men det blev aldrig så). Mina läkte aldrig som dom skulle, hade problem titt som tätt under de ca 1,5 åren jag hade dom. Sen lyckades jag fastna med den ena i en kudde en natt och den ploppade ut och då tog jag bort den andra också. Troligen satt mina lite för nära nyckelbenet vilket gjorde att dom inte vill läka fast ordentligt (dom flyttade ju på sig när man höjde armarna tex och hamnade på nyckelbenet vilket nog inte var så bra). Upplevde inga större problem med skav från kläder, enda som var problematiskt var tröjor/bh-ar/bikinis med halterneck.

agneshak
0

Åååååhh…. Men jag tänker så här, att han rekommenderade ju bröstkorgen och då borde han ju veta hur han ska sätta dom så att de inte hamnar för nära nyckelbenet? Jag menar, det är ju fint även om de sitter en bit ner.. Blir så deppad för jag har vart sugen på anchors sååå länge men alla verkar ha problem med dom!! Utom typ piercarna själva, för dem går det jättebra, men de är ju proffs också…

soundtrack
0

#8 Mina gjordes av kompis som var piercar-lärling och det var bland dom första hon gjorde, så det kan ju ha spelat in en del för min del. Men ja, dom verkar vara svåra att ordning på, har flera vänner och bekanta som inte heller lyckats få sina att läka ordentligt tyvärr :/

agneshak
0

#9 Sen så har jag ju iofs aldrig haft problem med nån piercing, utan alla har läkt jättefint och snabbt, och då har jag ändå både stuckit hål själv och piercat brosk (helix) med pistol (ingetdera rekommenderas). Så kanske ska en bara chansa på att det går den här gången också? De är ju proffs där jag ska göra dem ju..

soundtrack
0

#10 Det har inte jag heller så det har nog inte med det att göra. Det handlar nog lite om tur/otur bara

agneshak
0

#11 Haha men jag försöker tänka positivt nu!! Det SKA gå!! :)

fuzzie
1

TS: Jag har 4 anchors (2 på varje höft) och det har funkat jättebra för mig. Jag har oftast leggings på mig och det gör att jag kan anpassa dem så jag har den endera ovanför eller nedanför mina anchors. 

Jag har dessutom funderat på att göra 2 till på varje sida så att det blir 8 st sammanlagt. Och jag har då aldrig haft problem med mina. Visst kan man råka fastna i något klädesplagg någon gång men då är man bara noga med rengöringen så är det inga problem. 

Jag är så van att dom sitter där att jag automatiskt inte fastnar längre haha. Men då har jag ju haft mina i några år också. Så man får ju (som med alla nya piercingar) vara lite försiktig i början så "lär sig" kroppen efter ett tag. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

agneshak
0

#13 Aa alltså det är ju grymt fint. Tänker ändå att jag kör under nyckelbenen, om piercaren tycker det låter bra, har kommit på att det är riktigt fint också och syns mer ;) Går det bra kanske jag kör på höfterna sen. Hur länge har du haft dem?