Göra egna töjningar?
Då jag älskar pyssel osv och gärna vill ha speciella töjningar funderar jag på att börja göra mina egna. Men eftersom att jag inte vet någonting om detta så undrar jag om det finns någon här som gör sina egna töjningar som vill berätta HUR man gör, vilket material som är bäst och hur tusan håller man storlekarna?
jättetacksam för svar!
Vet att många arbetar i cernitlera :) Billigt, lättarbetat, allergivänligt och finns i väldigt många fina färger!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Cernitlera innehåller klor, vilket i så hög koncentration dödar vävnad.
Jag har sett folk som använt töjningar (gjorda i cernitlera) där vävnaden runt töjningen börjat ruttna och dö.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Oj, otrevligt, då har jag ett gäng bekanta att varna…
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#3 Man har inte levt förän man sett levande vävnad ruttna, right?😐
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#4 Har aldrig behövt uppleva det på min egen kropp tack och lov…
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Går ju alltid att göra egna i trä eller sånt. :) Lera råder det ju lite delade meningar om. När lera härdas försvinner de flesta giftiga ämnen, men lackar man den härdade leran så ska det inte vara något större problem verkar det som. Däremot bör man ändå undvika att ha de en längre tid samt i oläkta töjningar.
Jag själv har funderat på att göra i lera, men se till att lacka dem efteråt. Men vet inte riktigt om jag vågar. 🙂
Att göra egna från "scratch" vet nog nån annan mer om, men man kan ju köpa billiga bas-pluggar och dekorera på olika sätt, det ska jag göra. Hittade bland annat det här som såg lite kul ut: http://ohtofeelpretty.blogspot.se/search/label/Tutorial