Nypiercad näsvinge
En fråga.. Lossnar smycket lätt när man duschar och så?
Jag duschar nämligen med rätt hård stråle.. Han visade mig hur man satte in smycket o så och det var bara en extremt tunn "pinne" som han satte i en stav.
Så swarovski kristallen (som jag betalade 250 kr extra för) satt på en tunn, tunn liten pinne som han sedan böjde lätt för att den skulle sitta kvar i staven - det såg dock väldigt osäkert ut, som att den skulle kunna ramla ut hur lätt som helst..
Någon som vet hur "pålitliga" såna smycken är? Vet inte ens om man kan ha andra typer av smycken än det i näsvingen (förutom ring)?
Sen undrar jag om jag kan använda denna typ av nässpray nu under läkningstiden? Det är en typ av saltlösning som rengör näsan. Bifogar bild.
Kan inte svara angående smycket eftersom jag inte riktigt förstår hur det ser ut.
Angående sprayen är jag tveksam eftersom den innehåller menthol. Det kanske kan irritera. Bättre att du blandar egen koksaltlösning.
Tänk dig en typ labretstav. Ihålig. Så har pluppen en liten pinne som sätts i den ihåliga staven. Och böjer till den så den sitter.
Jag ska kolla med piercaren om man kan byta till ett annat typ av smycke ifall detta lossnar. För det känns som det ska göra det 🤪
3 Har aldrig sett något sådant. Men har själv inte någon näspiercing.
TS: Jag tror att du menar en internal threaded pin. Alltså att du har som en vanlig labret som är ihålig som du sätter i från insidan och sedan har smyckesdelen med kristallen en väldigt tunn liten "pinne" som du sedan för ner i den ihåliga delen av labreten? 😉
Det finns sådana smycken, dock är det inte direkt jättevanligt att folk använder sig av dem. Jag hade tex. en sådan labret till läppen förut, men den lyckades man ju såklart slarva bort… 🤔
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#5 Precis så ja! Låter som en sådan jag har. Såhär skrev piercaren om det: "Du har ett smycke från ett märke som heter Neometl, som är 1 mm tjockt vi började använda dom för ca 6 månader sedan och det funkar hur bra som helst. Det du har är också en labret bara lite tunnare. Det du säger om tjocklek och längd stämmer utmärkt. (Dvs 1,0 x 7,1 mm) Smycket funkar så destu mer man böjer staven innan man sätter i den ,det hårdare sitter den och din satte jag fast ganska hårt. Topparna till detta smycke kan du byta när du vill och dom kan du köpa hos oss, stavens längd kan du kanske korta ner om ca 4-6 månader" :)
Det är väldigt bra smycken vad jag har hört! Många piercare som rekommenderar dom :)
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Så snyggt det blev👍
Stay true stay you
#8 Tusen tack 😚