infekterat?
Jag svarar bara för att ingen annan gjort det. Men att det kommer vitt grejs ur läkande piercingar är inte konstigt alls, utan helt normalt, så länge det är typ vitt och luktlöst. Blod däremot… Låter lite skumt. Men det ser inte särskilt konstigt ut på bilden, tycker jag, men ser inte så bra. Lite irriterat kanske. Kom ihåg att 3 månader inte alls är länge på en läkande navelpiercing, de tar oftast ett tag. Du kan inte ha kommit åt den, rivit till den eller nåt? Och se till att inte övertvätta, jag tvättade nog lite mycket med min första navelpiercing vilket irriterade den. Kläm inte åt den som du gör på bilden! Pillar du mycket på den är det klart den blir irriterad. Men jag är verkligen inget proffs, fortsätt tvätta med koksalt, det är det absolut bästa. Och är du orolig, så gå tillbaka till piercaren, de borde ju ha öppet imorn?
#1 Tack för svar:) Ja den har börjat blöda på sistonde fast det är bara pyttelite, men det är nog för att jag går i boxning och hade ingen tejp så har gått oskyddat till träningen (har en mjuk kompresser som jag sätter fast med tejp) så har fått lite sparkar på magen (dock sparkar vi inte hårt men ja). Tack för tipsen:)
#2 Aa sånt får en vara försiktig med. Dansade pardans förut och det irriterade min navelpiercing, så fick ta ut den och läka ihop och gjorde en ny sen när jag slutat dansa :) Men den såg MYCKET värre ut än din när jag tog ut den, men den var bara irriterad och inte infekterad alls. Den andra läkte mycket snabbare också, för då tvättade jag inte alls med någon tvål (hade fått speciell piercingtvätt till den första) utan badade bara piercingen i ett shotglas med varm koksaltlösning 1-2 ggr om dagen och petade inte alls, då läkte den på ca 3 månader. Den första tog säkert dubbla tiden.. Så mitt råd är PETA INTE!! Låt den bara vara så mycket som möjligt så borde det gå bra. Men som sagt, blir det värre skulle jag ändå gå tillbaka till piercaren för att vara på den säkra sidan.
#3 Tack så mycket:) Jag tvättar med tvålen jag fick av piercaren, den är snart slut så använder den tills den är slut. Koksaltlösningen tvättade jag med första veckan enligt instruktionerna jag fick med mig hem. Jag petar ingenting har inte gjort det heller, bara när jag tvättar eller ska titta hur det ser ut bara! är väldigt noga med att ha rena händer när jag gör det:)
Jag kör koksaltlösning som är fortfarande lite varm (hemmagjord) och använder engångs snapsglas och håller emot och skakar lite.. tar bort den.. petar upp piercingen och samma igen… så man kommer åt så mycket man kan.. tar sen rena händer och tvättar med aco intimtvål och tvättar runt hålet extra med uppblötta tops (som stått i koksaltlösning).. oavsett piercing gör jag så.. men naveln åker på mer stryk än mina bröstvårtor eftersom bhn skyddar.
Min navelpiercing tog ett halvår att läka, och jag gick på grundskola med dansinriktning och går dans på gymnasiet nu, för mig har det inte varit några problem att idrotta och vitt kom ut från min under läkeprocessen också :)
#6 Nej idrott ska ju inte va nåt problem, men en ska ju helst inte få några slag på den, eller ha en danspartner som skaver. Lätt att det blir irriterat då. TS, hr har det gått med piercingen??
Tack för tips o förslag:)
#7 Det går väl bra. Ibland har jag vaknat o den har gjort ont men det har väl vart för jag legat länge på mage. Försöker vara så försiktig som möjligt, den gör ju ont om jag tar på den (ifall jag råkar dra handen på den).
Ska boxas ikväll men ser till o skydda:)
ett tips till är att inte vara där med händerna å pilla;)
annars ser det bra ut för att vara en så ny navel piercing!:)
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Naveln är också ett väldigt svårt ställe att ha piercing på, tyvärr. Jag har piercat mej i naveln två gånger å båda gånger har det krånglat sej så har ett jävligt fult ärr på naveln nu. :c Funderar å kanske göra en tredje gång. Hehe, tredje gången gillt. ;)
Men jag tycker din piercing ser helt okej ut iaf :) Mina har sett möö mycket värre ut! Men somsagt så låt bli å pilla å ens nudda är inte bra.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
#10 Oki tack! :D