Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 7066 ggr
Aldarien
0

Half sleeve och blodprov?

Hej!

Ny här och tänkte lägga ut en fråga som kanske varit uppe förut. Jag ska tatuera mig om 2 veckor (min andra tatuering), en half sleeve blir det, men då började jag även fundera över hur det fungerar med att ta blodprover när man är tatuerad?

Jag tänkte först låta tatueringen stanna precis ovanför armvecket men insåg senare att jag tycker att det är snyggare om den går ned några centimeter nedanför…vilket var toppen i mina tankar tills jag insåg att det kanske ställer till när man ska ta blodprover? Någon här som har koll på detta? Ska tatuera båda armarna är tanken och är ganska svårstucken redan nu…men vill inte heller låta detta stoppa mig som ni kanske förstår.

Dela gärna med er av era egna erfarenheter kring detta och jag hoppas ju på att det inte är något problem =)

Roxie
0

Jag är snart färdig sjuksköterska och i utbildning har vi fått lära oss att så långt det är möjligt undvika att sticka genom tatueringar. Detta för att undvika att med kanylen föra ner bläck i blodet, eller kontaminera exempelvis vaccin vid en vaccination. Ibland är det såklart omöjligt och vi får sticka genom ändå. 

Sen är det ju inte bara armvecket man kan ta blodprover i från, utan händer och underarmar (vilket visserligen gör ondare). Annars har du väl en till arm? Om inte den är tatuerad också dvs :)

// Sofia

Roxie
0

Oj såg att du planerat att tatuera båda armarna :)
Men om du redan är svårstucken och om du vet att du har ett kärl som är "bäst". Se till att försöka hålla detta kärl fritt från bläck, exempelvis något motiv som kanske inte behöver gå just över det kärlet :)

// Sofia

Aldarien
0

Tack för svaret!