Dermal anchor mellan brösten
Funderar på att göra dermal anchor mellan brösten. Men det känns som att de ska vara i vägen. Är det någon som har det och vill dela med sig om hur jobbigt/inte alls jobbigt det är? :)
Jag har själv inga dermal anchors, men jag kan tänka mig att om man har det mellan brösten att BH:n riskerar skava mycket på dem (om man nu bär BH, vill säga)
Som #1 säger kan det skava men hade du tänkt lite över, mitten eller längre ner? Finns lite att välja på :)
Den kan också fastna i tröjan om man inte tänker på det! Lätt hänt… Men det kan bli väldigt fint.
det går att placera vart man vill, så det bästa är väl att ha bh på dig när du går till piercern, så kan man sätta den några centimeter ovanför bh kanten för att den inte ska skava. och tillräckligt långt ner mellan brösten som skydd mot att tröjjor ska fastna:)
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Jag hade dermaler (se bilden), kanske något liknande du tänkt dig? Iaf så läkte den ena inte riktigt och en morgon hade den "ploppat" ut :p Slutade med att jag tog ut båda två, och att duscha(!) och kunna tvåla in sig ordentligt var som en dröm xD haha. Var inte heller jättekul att ha stickade tröjor på sig xP Jag var väldigt rädd för att fastna i dem och jag gjorde det ganska ofta. Men jag kan ju inte tala för alla, finns ju de som har på armarna och inte har några problem (inte träffat någon personligen men sett det). Kolla med din piercare om du är nyfiken och/eller osäker :) Om de är seriösa så är de ju inte ute efter att bara sälja om man säger så utan ger goda tips och råd. Sen är det ju deras business så de har ju säkert fått höra samma funderingar ett bra antal gånger :)
#4 Så ska jag ha!! Fast 2 på varje sida
#5 Hoppas du slipper dem problemen jag hade ;) hehe. Det är väldigt fint iaf :) Varning för halsband när de är oläkta också! Om det är en smal kedja kan de fastna, ajajaj* ;P
#6 Hehe. Det får lösa sig. Har funderat fram och tillbaka på placering 1000 gånger nu, pallar inte fundera mer. Vill bara köra på :)
Jag har haft dermals över hela kroppen i princip, sköter man dem rätt, dvs har rätt smycken och inte där där och pillar på dem så har det aldrig varit nått problem. Skall man ha dem på ett "utsatt" område så är det alltid bäst att ha en vanlig platta och inte några stjärnor eller liknande. Så kör på! Det värsta som kan hända är att du måste ta ut dem.
#8 Fast det är ju ändå inte det värsta som kan hända😛
Det är det väl? Det är inte direkt så att man dör av att en piercing trillar ur?
Nej men det kan ju bli svårt infekterat och typ det sprids till blodet och så får man blodförgiftning och dör😃(typ 1 miljons chans) Men det finns ju såklart risker med allt, och ska man vara sån då kan man ju inte göra någonting så jag säjer kör på🙂Blir det inte bra så får du ett litet prick-ärr bara men det bleknar bort. Lägg upp bild sen om du väljer att göra👍