Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 6436 ggr
Elenih
0

tatuering runnit

Hej! Igår tatuerade jag mig för första gången (på fingrarna). Det såg jättefint ut när han torkade av men när jag tog av bandaget ca 3 timmar senare hade färg runnit ut i alla små rynkor runtomkring så nu är texten inte alls skarp. Tvättar endast med lactacyl och det går inte bort. Testade dock med tops och alsolsprit och det försvann litegrann men ju närmare tatueringen jag kom desto svårare var det att få bort (vågade inte heller gå för nära tatueringen/gnugga hårt). Undrar nu om ni tror att linjerna kommer bli skarpa igen, jag menar den var väldigt fin när han var klar och tatueringsfärg som bara runnit på kroppen utan nålar borde väl inte fästa permanent, eller?

elenihadjipetrou.blogg.se

Kvigan
0

Hej! Det är normalt att det rinner och geggar lite i början, oroa dig inte ;) Det torkar till och när man duschar/tvättar händerna försvinner gegget. Var noga med att smörja med bepanthen också! :)

👆 Djurnörd

Elenih
0

Skönt att höra :) jo men det gör jag!

Kvigan
0

Men sen kan det ju tyvärr också vara så att tatueraren inte haft nålen tillräckligt djupt ner i skinnet. Så att färgen inte "sitter där den ska", men det borde det väl inte vara om det är någon som hållt på i flera år ;)

👆 Djurnörd

Elenih
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kompis gjorde också hos honom för två månader sedan och hennes ser perfekt ut. Blev inte heller rinnig vad jag vet. Men sedan gjorde hon på överarmen och inte fingrarna. Laddar upp en bild på min men den ser myycket bättre ut irl.

Elenih
0

Den ser verkligen förjävlig ut på bild haha! Men ordet nobody är fint när jag tittar på det nu, pyttelite spill

Lia
0

Vad står det på det andra fingret? 🙂

Elenih
0

Trust. Alltså trust nobody. Och som sagt, den ser mycket bättre ut i verkligheten haha. Men undrar om spillet kommer försvinna..

Kvigan
0

Jodå, det tror jag nog att det gör. Sådär såg min text också ut första-andra dagen typ. Fick också lite bultande hjärta när jag såg att det kladdade och texten "försvann" i sörjan! Men nu ser den jätte bra ut! Dock 1,5 år sen den blev till ;)

👆 Djurnörd

Elenih
1

#8 Fin och bra text! :) Jo men jag tror faktiskt att den kommer bli tydlig, har redan blivit lite bättre (2:a dagen)

[Nelley]
0

Wow det är nog en bra idè för mej..:D fast trust no one istället:) den är jättefin.

Elenih
0

Tack! :) Ja det är väl trust no one som är det ursprungliga citatet men tyckte det såg bättre ut med denna text på fingrarna :)

[Nelley]
0

Smaken är som baken:)

JossanH
0

Jag skulle säga att det ser helt normalt ut. Man får tänka på att en tatuering faktiskt är som ett sår och kräver läktid, precis som ett sår. Det blir lite skrovliga ytor med både torkad färg och torkad sårvätska. Ta väl hand om den och när den är helt läkt- först då ser du det riktiga resultatet :) Man ska förstås tänka på att fingrar är känsliga ytor. Det är ingen tjock hud så risken är stor att det inte blir perfekt på fingrarna och att man kanske måste dit igen för att fixa till lite.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Elenih
1

Den ser i alla fall ännu bättre ut nu, men måste antagligen dit igen o fylla i lite när den läkt helt :)