Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 833 ggr
Cochon
0

Strul med piercing

Hej, jag fick gjort en centrerad labret för två veckor sedan idag. Igår bytte jag från en 10 mm bioflex labret till en 8 mm stål labret. För den gamla var alldeles för lång, 8 mm är däremot lagom. Men den nya håller på att omslutas av läppen… Ska jag byta tillbaka till min gamla labret eller ska jag låta den nya vara bara så löser det sig? /Cochon

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

fuzzie
0

Om det nuvarande smycket håller på att omslutas så är det ett tecken på att den är för kort. Så byt hellre tillbax till 10 mm och gå med det tills all svullnad gått ner. Sedan kan du byta ner dig igen till 8 mm. 

För är du för snabb att byta ner dig så kommer du få fler problem än om den längre skulle sitta kvar. 😕

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Cochon
0

#1 Tack för svar! Fast grajen är att piercingen har bettet sig som färdig läkt i över en vecka, ingen svullnad och i princip ingen vätska. Men det är ingen ursäkt…?? "/ Tycker det är jobbigt eftersom halva den gamla piercingen stack ut när man log eller likande. >.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.

fuzzie
0

Dock läker inte en läpp piercing på en vecka. Det tar oftast mellan 4-8 veckor att läka. Men det är lite så med piercingar att man får stå ut med att det inte är så himla "vackert" under tiden de läker. Men så fort det är färdigläkt och det passande smycket sitter i så är det ändå värt all väntan.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Cochon
0

Ok, ska gå och byta nu direkt. Tack än en gång för svar! :-)

fuzzie
0

Hehe jaa du gör ju som du själv vill med din egen kropp. Det var så lite så. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Lia
0

Mitt första smycke fick sitta där i 6 veckor innan jag gick tillbaka till studion och bytte. De ville titta på det först innan jag fick byta, och det kändes tryggt. Det var klart jobbigt att ha en så lång pinne i munnen, men det var värt det, för jag har aldrig haft problem med den piercingen på dessa två år ^^

Cochon
0

#6 Vad skönt att höra! :-) Ska verkligen försöka stilla min ivrighet. :-P