10 dagar kvar...
Nu är det bara 10 dagar kvar - eller snart 9 med tanke på vad klockan är, tills jag ska få min första tatuering gjord! 😃
Jag vet att det är bra att äta innan, så man inte får lågt blodsocker - jag har en tendens att svimma när jag utsätts för saker när mitt blodsocker är lågt (endast hänt två gånger dock)…. Så ja, jag tänkte även ta med något att äta på, godis eller liknande, samt något att dricka.
Är det mer man ska tänka på?
I'm so excited! 🐖
Vad blir det för något?:)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Va kul :) Tiden kommer gå sakta nu tror jag ;P haha.
Ända jag kan komma på är oömma kläder och kanske musik :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#1 Blommor på skulderbladet som representerar min familj :)
#2 Haha ja förmodligen… Smart med musik, fast jag ska släpa med sambon och sitter nog och lyssnar på honom istället. 😃 Hmm ja jag får nog rota fram en gammal tröja jag inte är så rädd om! Vill inte få eventuella bläckfläckar på finkläder direkt!
#3 Okej. Ja men de är nog alltid roligare att prata med någon så där har du tur :)
Nä varken blodfläckar eller bläckfläckar är särskilt roligt att få på kläderna. Ha en oöm tröja på natten också! :P
Hoppas du lägger upp en bild när den är klar :D
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#4 Ah, tänkte inte ens på blodet! haha 😇 Kanske får jag låna en av sambons gamla T-shirts eller nått. Äh, det löser sig nog!
Hur är det när man ska sova… Kan man ligga på tatueringen, eller är det mer att det gör ont om man gör det?
#5 Okej ,ja de brukar de göra :P Jag tror du kan ligga på den ,du är kanske lite öm men jag tvivlar på att du har ont där :P
/ J
#6 Ok vad bra! :) Tack för svar och tips!
Det lät som en bra idé att ta med dricka och godis. Jag käkade choklad och drack cola när jag gjorde min första tatuering ^^ sedan är det bara att tänka på att försöka att slappna av så mycket som det går, även om det gör ont. För spänner man sin kropp mycket så gör det ondare, tänk på att andas och ta de lugnt så kommer det gå jätte bra för dig.
Dessutom så blir man van vid känslan av nålen efter ett tag, så var det för mig i alla fall, kändes mest som en brännande/vibrerande känsla efter ett tag, men det kanske beror på vart man placerar tatueringen :)
Lycka till 🙂
#8 Tack för supertips! :) Ska såklart försöka slappna av, men vi får se hur det går.. 😛 Ja man blir väl lite "numb" efter ett tag kan jag tänka mig. Kommer nog att vara riktigt nervös i början, haha.
Det kommer gå fint :) jag var också jätte nervös, men hade faktiskt trott att det skulle göra mycket ondare. Det gjorde mest ont när man kom åt vissa ställen som var känsliga (tatuerade armen) men när nålen började gå ner lite under armen så gjorde det ondare där. Men det är ju väldigt individuellt det här med smärta, men jag kan lova att det är värt det efteråt när man ser resultatet :D
#10 Min sambo säger samma sak, det gör inte så ont som man tror och man vänjer sig snabbt vid känslan. Oja, det kommer absolut att vara värt det, även om jag sitter och gråter av smärta i 3 h.😂