Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 6047 ggr
Cochon
0

Dubbel tungpiercing

Hej hej, har lite funderingar kring en dubbel tungpoercing. Då tänker jag på en där man har två stycken piercingar bredvid varandra (inte bakom/framför varandra). Någon som vet något om dessa. Tycker det är grymt snyggt, men undrar ifall dessa är riskabla eller till och med dumma att göra, på tanke på att de kommer nära/rakt igenom blodkärlen. Någon som vet? :-) /Cochon

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[rumelle]
0

Gissar att det är en venom du menar. Det är visst inte alla piercare som gör den då den lär vara mer komplicerad än en vanlig Tungpiercing. Om jag inte minns fel så på en vanlig Tungpiercing går man liksom mellan musklerna medan man med en venom går igenom och även måste akta sig för de två stora blodkärlen på tungans undersida. Så mycket mer vet jag inte om den piercingen. Men en vän till mig har en sådan sedan några år tillbaka och har inte haft några problem vare sig nu eller när den var nygjord. :)

Cochon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aha, nej, menade faktiskt inte venom :-), utan en vanlig tingpiercing, rakt genom tungan, men multiplicerat med två och en flyttad lite åt vänster och en lite åt höger. Bifogar bild. ;-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.

Hanna
4

Är inte det där venom?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

rebeka
1

#2 Det där är faktiskt venoms :) Jag skaffade mina venoms för ungefär ett år sedan. De läkte felfritt, men var beredd på att de svullnar upp vid förkylning och liknande. Viktigast är att gå till en bra piercare som tittar ordentligt hur blodkärlen i din tunga sitter. Man ska nämligen aldrig pierca genom blodkärl. En bra piercare kan även kolla om det är lämpligt för dig att göra en sådan piercing. (Jag var ett gränsfall på grund av en kort sträng under tungan). Piercingarna går dock genom muskeln vilket innebär lite mer smärta samt mer svullnad (oftast). Lycka till! :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Cochon
1

Ojsan, trodde venoms var en enda piercing som var surface. :-P My mistake! :-) #4 Aha, vad kul att höra! :-D Hur funkar det för dig när piercingarna sitter längre ut på sidorna? Tar de i tänderna eller liknande? Stötter piercing arna i varandra ofta? Vill du lägga upp en bild? (A)

rebeka
0

#5 För mig funkar det fint. Känner knappt av att jag har någon piercing. I början var tungan så svullen att man fick avtryck av tänderna i tungan, men det var bara första veckan. Mina piercingar rör inte alls i varandra, någonsin. Jag har även haft min tandläkare kolla om det har hänt något med tänderna, och det har det inte heller, så jag har nog haft tur! :) Jag kan ta en bild senare, tror inte jag har någon faktiskt, haha :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Cochon
0

#6 Aha, tack så mycket. :-) Du känner inte att din tunga har påverkats av att di har tagit hål genom vardera muskel? Har du tydliga blodkärl på undersidan av tungan? Mina är nämligen väldigt tydliga…. "/

Cochon
0

Putt

rebeka
1

#7 Jag har ganska tydliga blodkärl så det tog piercaren en stund att kika så det var möjligt. Det har inte direkt påverkat min tunga annat än att den blivit snyggare, haha.

Cochon
0

#9 ok, vad skönt och höra. :-) var tog du dem och hur mycket fick du ge för dem? :-)

rebeka
0

#10 Jag gjorde mina i Norrbotten, eftersom att jag bodde där då! Och det blev 1000:- för båda :)

Cochon
0

Aha, lite långt för en skåning, hehe. ;-) men än en gång; tack för svaren! :-) en sista fråga, du har inte möjlighet att fota din tunga? (A) :-P

Lia
0

I malmö, på India, kostar det också 1000 kr ^^

Cochon
0

#13 Är India bra? Har aldrig varit där. Vill ju att den som piercar mig verkligen vet vad den sysslar med, känns som ett ganska riskabelt ingrepp om piercaren inte är helt insatt tungpiercingar. 😞

Lia
0

#14 Jag har piercat läppen där - men vet kompisar som piercat annat med, exempelvis tungan. Alla jag känner, inklusive jag, tycker att de är superbra! God hygien och trevlig personal. Hos dem gjorde jag min första inflammaionsfria piercing någonsin. Bara att boka tid, och ta tåget till Triangeln ^^

Marcus är bäst btw!

Cochon
0

#15 Aha, vad skönt att höra. Hade nämligen en kompis som piercade sin näsvinge i Helsingborg för några dagar sedan och hon var inte helt nöjd… "/ Piercaren kollade på hennes näsa, satte en prick och sa "perfekt", och sedan stack han kanylen igenom, hon fick alltså inte ens kolla om hon var nöjd med placeringen. Tycker det känns lite oroande, men de i Malmö är kanske lite annorlunda! 🤔🙂 Har precis skickat iväg ett mail till dem och frågat ifall de utför piercingar som venoms. =)

Lia
0

#16 Ah, oj vad jobbigt! Till mig sa dem "titta NOGA, är du inte nöjd så gör vi om pricken!" och så stod jag där framför spegeln en stund. Inte ens jag kände mig till besvär, och det säger mycket!

Sen angående piercingar så gör de alla populära (även de som inte står på deras lista) och sen ifall man har egna önskemål - så länge det inte kan betyda någon risk (då gör de det inte såklart). Så det ska inte vara några problem att få venoms gjort! 🙂

Men jag gick till Marcus i alla fall. Han var mycket snäll och rolig, så jag rekommenderar att du ber om honom om du väljer India!

Cochon
0

#17 Det lät mycket bättre! Ska önska att få Marcus i så fall, på dig låter det som han har koll. ;-P Hoppas nu bara att de gör venoms. *längtar* ^^

rebeka
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är bilden :)

Cochon
0

#19 OMG! Det där är sååå snyyyggt! 😍 I want that to! D: